Avatar billede ngr Praktikant
04. januar 2010 - 02:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner jeg en wps fil?

Har fået tilsendt sådan en, som mit word 2003 ikke vil åbne. Programmet tilbyder at hente en eller anden tilføjelse, men fortæller så, at det ikke kan lade sig gøre.
Avatar billede ngr Praktikant
04. januar 2010 - 03:20 #2
Nej, jeg skal bruge en fil, der hedder pro11.msi, men når jeg søger på den på ms, får jeg alt muligt.
Orker ikke at slå med pc'er mere idag, så nu går jeg ud og forbereder mit livs første rugbrødsbagning, gonat  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
04. januar 2010 - 07:12 #3
Hvad mener du med, at du skal bruge en fil, der hedder pro11.msi???
Hvem siger det???

Den fil du har fået tilsendt, er lavet i Works.
Denne fil-type kan Word ikke åbne som standard, derfor skal du bruge et konverteringsprogram.

Hvis filen er lavet i Works-versionerne 6, 7, 8 eller 9 skal du bruge det program jeg linker til.

Spørg evt. afsender hvilken Works version filen er lavet i.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2010 - 08:57 #4
Du kan måske klare det online, uden at installere noget: http://zamzar.com/
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. januar 2010 - 09:10 #5
vejmand Har ret men du kan lukke nogle Works filer op i forvejen hvis de er ældre end office 2003 du gemmer filen lukker word op tryk på åben mappe i bunden står der filtype der kører du i dit tilfælde ned til works og åbner filen! da du i fremtiden også kan få brug for at skulle åbne andre typer så som docx burde du hente file converter. hos microsoft!
http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displayLang=da
Avatar billede perhol Seniormester
04. januar 2010 - 09:31 #6
Den download som vejmand henviser til er en tilføjelse til Word, et konverteringsprogram så Word kan åbne Works filer (*.wps) fra 4 forskellige versioner af works.

pro11.msi er en del af MS Office installationsprogrammet.
Ved en fornuftig installation af office findes det på din harddisk.
Du kan også lede efter den på din harddisk. Åben stifinder og brug søgefeltet til at lede efter den.
Findes den ikke på din harddisk kan du finde den på installations CD'en.

Den 3. mulighed er den som erikjacobsen anviser. Det er en hjemmeside hvor du kan uploade filen og angive hvilket format den skal konverterestil. Det virker faktisk rigtigt godt med mange forskellige filformater.

Held og lykke med rugbrødet!
Avatar billede ngr Praktikant
21. april 2010 - 23:30 #7
erikajakobsen. det  var det eneste, jeg kunne få til at virke
har du et svar til point
mvh og tak til alle
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2010 - 07:44 #8
Nej tak - jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede ngr Praktikant
22. april 2010 - 10:47 #9
.