Avatar billede dennism Nybegynder
02. januar 2010 - 16:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sufttown: oprettelse af domæner

Jeg har i omkring et år brugt Gigahost.dk til mine omtrent 7 domæner. Jeg har ikke haft nogle dårlige oplevelser med Gigahost, men da jeg netop står for at skulle forlænge min aftale, overvejer jeg, om jeg evt. skulle skifte til Surftown i stedet. Dette bl.a. fordi de siger, at man kan lave et separat FTP-login til hvert domæne. Da bl.a. min lillebror har hans domæne på min Gigahost, er det lidt upraktisk, at han skal logge ind med min FTP-konti.

Jeg har to gange spurgt dem på deres mail-support, om det koster penge hver gang man vil tilknytte et eksisterende domæne på sit webhotel - altså et domæne der er oprettet i forvejen. I første omgang fik jeg at vide, man skulle betale et beløb under 100,- for dette, mens jeg i anden omgang fik at vide, at hvis man selv kunne ændre navneservere hos dk-hostmster, så kostede det ikke noget at tilføje et eksisterende domæne til webhotellet.

Så deres support er lidt tvetydig. Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte noget af dette?
På forhånd tak.
Avatar billede 2c Nybegynder
02. januar 2010 - 16:12 #1
Jeg havede webhotel hos surftown for ca. 1 år siden. Dengang ville jeg også tilknytte flere domæner til hotellet, men det kostede det samme som at købe et nyt webhotel hver gang jeg ville tilføje et domæne. Derfor droppede jeg dem igen.

Ud over det var jeg nu tilfredse med dem.

Ved godt at jeg ikke helt svarer på dit spg., men håber det kan bruges til et eller andet alligevel :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. januar 2010 - 16:22 #2
Du kan godt have flere domæner tilknyttet dit webhotel, jeg styrer selv DNS for mine og jeg har pt. 3 domæner på mit webhotel hos dem og det kostede ikke noget.

Udover det syntes jeg generelt deres support er for dårlig, de har ikke ret meget teknisk viden, men stabilitet er okay.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 16:23 #3
har surftown privat advanced.
med 5 domæner, der er plads til 10 domæner i denne pakke, uden at det koster ekstra.

Jeg ved dog ikke hvad det koster at flytte et domæne.
Avatar billede dennism Nybegynder
02. januar 2010 - 22:12 #4
Tak for jeres svar - så ser Surftown ud til at kunne opfylde mine krav.
Vil bacardil og james_t_dk smide et svar?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. januar 2010 - 08:13 #5
svar
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2010 - 10:18 #6
Bare lad james få alle 15 point :=) God weekend