Avatar billede apc Nybegynder
02. januar 2010 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

periodisk opstartproblem

Hej, har en Zeptor Znote 6515WD som periodisk ikke vil starte dvs at alt ser rigtig ud men der kommer intet skærmbillede. Så slukker jeg og starter igen og wupti efter en række forsøg starter den rigtig. Styresystem er Windows XP Home Edition.
Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt?
Zeptor er gået konkurs og deres hjemside er pist væk. Er der nogen som evt kan hjælpe med bios eller anden sw denne hvis det skulle være nødvendigt at geninstallere?
Takker på forhånd...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:28 #1
har du ikke en recovery CD?
Avatar billede apc Nybegynder
02. januar 2010 - 14:30 #2
nej desværre ikke
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. januar 2010 - 14:35 #3
Fik man ikke det med Zepto? Hvad siger din manual?
Avatar billede haverslev Novice
02. januar 2010 - 15:10 #4
Du skulle gerne have en XP cd fra Zepto, såfremt den er købt med preinstall styresystem - ellers må du have en XP cd selv fra din første installation.

Drivere osv. findes stadig, selvom de er gået konkurs:
ftp://zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote_6515WD/

ftp://zepto.dk/
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 00:40 #5
Vi har for nylig forsøgt at reparere tilsvarende model for en kunde og problemet med den model er ofte at den suger meget støv til sig i cpu blæser og det indbyggede grafikkort.
Så du bør få den renset inden du gør mere , ellers risikerer du at enten cpu eller grafikkort brænder af.

Jo jeg ligger inde med et sæt recovery cdér men ved ikke om det er noget kunden selv har bestilt - men eller er det også en recovery funktion på harddisken med f11 hvis jeg husker rigtigt.

så 1 . sørg for at hardwaren er ren og fungerer ok.
2 geninstaller hvis muligt.

MVH Dennis