Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2010 - 15:52 Der er 1 kommentar

Hjælp: RSS feed til mit blogscript

Jeg har søgt nettet tyndt, og kan simpelthen ikke finde noget jeg kan bruge (forstå)!

Jeg har et blogscript som jeg har programmeret i PHP og mySQL, og nu vil jeg gerne have lavet så man kan læse mine blogs via en RSS reader.
Jeg kan godt finde ud af at lave en manuel xml fil, men jeg vil gerne have at så snart jeg poster et indlæg i min blog, så vises det i RSS readeren, det er her jeg er lidt lost.

Tabellen hedder blog og det jeg gerne vil have vist er rækkerne emne, tid og blog.

Håber der er nogen der vil hjælpe :)
Avatar billede repox Seniormester
01. januar 2010 - 20:37 #1
Jeg tror du har ramt den forkerte kategori, på trods af at et RSS feed er dannet ud fra XML.

Du skal lave noget med PHP.
Du får lidt hjælp til selvhjælp til at starte med; først og fremmest, så laver du en PHP fil (kald den gerne rss.php) og så trækker du de nævnte felter ud fra de sidste ti oprettede blogindlæg ud.
En simpel udskrift - ikke noget fancy HTML eller noget, men bare udskriv rækkerne og så indsæt den kildekode du er kommet frem til og så tager vi den derfra.