Avatar billede milner Nybegynder
31. december 2009 - 11:26 Der er 11 kommentarer

Forkert installeret driver? (0x017F0304, 0x00000002, 0x00000000, 0x804D9B64)

Jeg sidder og prøver at fixe en vens bærbar, som giver følgende fejlmeddelelse ved opstart (lige inden en automatisk genstart, hvis dette ikke er slået fra): "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Tekniske oplysninger:
0x0000000A (0x017F0304, 0x00000002, 0x00000000, 0x804D9B64)"

Så vidt jeg kan læse mig til her på siden og andetsteds hænger det formentlig sammen med en forkert installeret driver eller noget tilsvarende, som derfor skal fjernes igen. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvordan jeg dels finder ud af, hvad der er forkert installeret og derefter hvordan jeg fjerner det.

En nogenlunde pædagogisk løsning ønskes.

På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 11:30 #1
Det ville være godt at vide hvilket styresystem? du kunne prøve at gå i enheds håndteringen og se om der skulle være et gult?tegn
Avatar billede milner Nybegynder
31. december 2009 - 11:31 #2
Ja ok - det gik vist lidt vel stærkt... Det er XP Professional
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 11:42 #3
Har du været inde i enhedshåndteringen?
Avatar billede milner Nybegynder
31. december 2009 - 11:50 #4
Nej - med fare for at virke uden for pædagogisk rækkevidde, så kan jeg umiddelbart ikke finde den i fejlsikret tilstand...
Avatar billede milner Nybegynder
31. december 2009 - 12:02 #5
Ahh - nevermind. Prøver lige at åbne øjnene...
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 12:10 #6
Så prøver jeg at åbne dem! så vidt jeg kan se er det en IRQ konflikt! det kunne måske rettes ved at tildele en fri port hvis de ikke alle er optaget!
Avatar billede milner Nybegynder
31. december 2009 - 12:21 #7
Uha - den vil jeg gerne bede om at få i en mere pædagogisk udgave - om muligt :P
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 12:45 #8
Du har ret mine  pædagogiske evner!
jeg sletter overvågningen!
Avatar billede milner Nybegynder
31. december 2009 - 12:51 #9
Bare lige for en god ordens skyld - det var mine egne manglende evner jeg kommenterede. Tror sådan set godt, du kunne have hjulpet, men fair nok. Godt nytår.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2009 - 13:48 #10
en bærbar - hviken en

bundkort - hvilket
32 eller 64 bit hvilket

xp pro ved jeg men resten er gætteri

nogle drivere skal installeres via setup eller exe fil men andre skal man lade den selv søge.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2009 - 14:36 #11
poko1> det er fint du hjælper, men har du ikke tid og lyst til at uddybe dine kommentarer, burde du nok bare hoppe videre til et nyt spørgsmål.
Det er forvirrende for spørger og os andre.

P.s. drop brugen af udråbstegn konstant, det får dine indlæg til at se aggressive ud :)