Avatar billede ruz.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 19:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kode på bærbar

Jeg har har et væddemål kørende!! der drejer sig om en bærbar, en IBM A20P. Når man tænder den, kommer der en prompt frem, hvor man skal skrive en kode. (ikke i windows altså, i biosen tror jeg)
Kan det lade sig gøre og bryde den kode, på nogen måde?? håber nogen kan hjælpe mig. Det ville nemlig fryde mig og vinde det her væddemål.
VH RuZ
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 19:27 #1
Ja det kan det. Hvis man tager batteriet ud fra motherboardet og ind igen så er bios´en nulstillet!
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 19:28 #2
Når den er nulstillet så findes data som Password ikke og den fortsætter roligt ind i styresystemet ;)
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 19:29 #3
Det kan selvf. godt være problematisk (farligt) for os kunder med bærbare at åbne den og gøre ovenstående triks men det virker.
Avatar billede ruz.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 19:32 #4
ja det havde jeg nemlig også tænkt på, men turde bare ikke helt og skille den ad :/ ved du så hvor batteriet sidder og hvordan det ser ud? så ka jeg nemlig overraske ham :D
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 19:34 #5
Ved ikke hvor det sider men det er et rundt og fladt batteri. Ca. 1-2 cm i diameter og vel 3 millimeter højt.

Det er rimelig forskelligt hvor de sider men det er ikke til at tage fejl af. Der findes kun en af dem på motherboardet. Du kunne jo bare vise ham dette spm. som dokumentation
Avatar billede ruz.dk Nybegynder
16. juli 2001 - 19:39 #6
ja det tror jeg bare jeg nøjes med så :)
jeg accepterer dit svar.
lige en anden ting,jeg skal bruge et dvd drev til den, det er nemlig blevet nakket for lang tid siden, ved du hvor jeg kan få sådant et og hvad det koster?
Avatar billede zycho Nybegynder
16. juli 2001 - 19:43 #7
takker for points ;)

Der er en side om bærbare og tilbehør til dem her:

http://www.dnc.dk/d-site.htm
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. juli 2001 - 20:04 #8
Det her er da vist \"den varme side\". Hvordan åbner man en stjålet bærbar PC\'er burde nok være overskriften...

tsk tsk tsk. Hvor skodagtigt. Og staklen har selv fået \"stjålet\" sit dvd-drev, det er da synd.

Men jeg håber da han vandt sit væddemål...
Avatar billede kvik Nybegynder
09. juli 2002 - 12:13 #9
Tyv tror hver mand stjæler.
Jeg havde selv det samme irriterende problem, og mit er købt helt lovligt fra et større forsikrings selskab.
Så spar os for sådan engang sludder.