Avatar billede Rosenvinge Nybegynder
22. december 2009 - 08:07 Der er 19 kommentarer

Problem med mail i windows 7

Hej
Jeg har en ny computer med Windows 7,hvor jeg har installeret outlook 2007.
Jeg kan sende mail´s men ikke modtage ?
Jag har snakket med TDC, men de kan heller ikke få det til at virke.
Er der nogen der har et godt råd ?

Mvh
Rosenvinge
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2009 - 09:19 #1
Hej Rosenvinge og velkommen til eksperten. Har du problemer ellers i forbindelse med internettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2009 - 09:22 #2
Hvilke server er du koblet op til indgående server?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2009 - 09:24 #3
Her er en guide fra TDC. Har du set på den?
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2009 - 10:03 #4
Får du en fejlmelding?
Avatar billede Rosenvinge Nybegynder
22. december 2009 - 11:34 #5
Hej 220661

Jeg har ingen problemer med internettet.
Indgående server er pop3.mail.dk
Udgående server er smtp.mail.dk
Jeg har set guiden fra TDC, og har kørt 100% efter den, men det virker bare ikke.
Kan der være en "flag" "flueben" i windows 7, som skal krydses af ?
Det virker som om at indgående post bliver blokeret et eller andet sted !
Avatar billede Rosenvinge Nybegynder
22. december 2009 - 11:35 #6
Hej vejmand

Nej jeg får ingen fejlmelding.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2009 - 11:40 #7
Hmmm, det kunne måske være dit antivirus-program.
Hvilket bruger du?
Kan du evt. deaktivere noget i antivirus omkring e-mail, bare for at se om det er problemet.

PS: Skal Udgående server ikke være asmtp.mail.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2009 - 11:41 #8
Har du kigget på din webmail, for at se om der ligger mails og venter?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2009 - 11:43 #9
Og du bruger port 110 til indgående post?
Avatar billede Rosenvinge Nybegynder
22. december 2009 - 12:08 #10
Hej vejmand

Jeg sidder ikke pt. ved maskinen.
Udgående server skal være smtp.mail.dk, men har prøver asmtp.mail.dk, uden held.
Port til indgående post står til 110, såvidt jeg husker.

Jeg vil checke op på antivirus programmet mellem jul og nytår.

Pt. tak for hjælpen.

Mvh
Rosenvinge
Avatar billede vejmand Juniormester
22. december 2009 - 12:21 #11
Velbekomme, husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede Rosenvinge Nybegynder
22. december 2009 - 14:00 #12
Hej vejmand

Jeg takker igen. :-)

mvh
Rosenvinge
Avatar billede Udholm Nybegynder
12. januar 2010 - 22:24 #13
Jeg er meget spændt på om nogen har fundet en løsning på det problem. Jeg oplever nemlig nøjagtig det samme!

Kører Windows 7 og min Outlook sender fint, men den modtager ikke post. Den giver såmænd ikke engang nogen fejlmelding, men opfører sig som om den henter. Men der modtages intet. Min gamle bærbare kører Windows XP og har nøjagtig samme opsætning i Outlook som den anden (Ihvertfald som jeg umiddelbart kan se...) og den henter fint.

Jeg har nøjagtig de samme servere osv. som er opgivet i det tidligere link til TDC guiden.

Jeg har også prøvet at deaktivere antivirus og firewall, men det har heller ikkeløst problemet.

Hilsen Udholm
Avatar billede hellelassen Nybegynder
16. januar 2010 - 10:11 #14
Jeg har også dette problem. Windows 7, Outlook 2003, mcAfee. Outlook fungerede fint på den gamle bærbare med XP. Har deaktiveret antivirus uden virkning.
Har afinstalleret midlertidig version af outlook 2007, og i den forbindelse ændret navnet på en mapi32 fil - hvorefter programmet gik perfekt i gang. Det modtager bare ikke mails, men sender dem godt nok. ER der nogen der kan hjælpe.
Hilsen Helle
Avatar billede Udholm Nybegynder
16. januar 2010 - 10:31 #15
Hej Helle

Da der ikke rigtig var så mange svar på min forespørgsel herinde har jeg også spurgt andet steds. Har dog endnu ikke fundet en løsning, men du kan evt. følge med her:
http://kimludvigsen.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=6824931&p=9038#p9038
Avatar billede hellelassen Nybegynder
16. januar 2010 - 12:41 #16
har prøvet at slå telnet til - uden effekt. Håber stadig at nogen kan løse gåden
Avatar billede hellelassen Nybegynder
18. januar 2010 - 20:07 #17
Problemet har løst sig - afinstallering og installering på ny! NU kører det.
Avatar billede Udholm Nybegynder
18. januar 2010 - 21:42 #18
Hvad har du afinstalleret? Windos 7, eller blot Outlook?
Avatar billede hellelassen Nybegynder
18. januar 2010 - 22:26 #19
Ja, det var kun en halv kommentar - Har blot afinstalleret Outlook.