Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 20:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Domæne alias hjælp

Et domæne alias mappes til et allerede eksisterende domæne.. d.v.s. at  computer-teknologi.dk mappes til team-sacrifice.dk.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
21. december 2009 - 20:19 #1
JA! Var det svar nok?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 20:26 #2
gadensgaard. Kan du hjælpe eller ej? Hvis det fordi du mangler mere infomation så sig det istedet for at skrive JA! Var det svar nok?
Avatar billede htx98i17 Professor
21. december 2009 - 20:30 #3
Hvor har du webhotel og dns?
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 20:31 #4
Jeg sidder og lige har lavet et Domæne alias på mit webhotel, problemet er jeg skal oprette en mappe inde i hovede domænet som webhotellet er købt med. Men jeg forstår det ikke. Mit hovede domæne er team-sacrifice.dk, og mit Domæne alias som jeg har er computer-teknologi.dk. problemet er at lige nu tager computer-teknologi.dk og team-sacrifice.dk og bruger fuldstædning de samme filer. Ligger jeg en index ind hvor der står hej, så kommer den både på team-sacrifice.dk og computer-teknologi.dk.

Håber min forklaring er god nok.

Har webhotel ved mlhosting.dk. De vil ikke yde support til det.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 20:33 #5
Det er deres DNS ns1.mlhosting.eu
Avatar billede htx98i17 Professor
21. december 2009 - 20:40 #6
tjo men domain alias har jo netop den funktion at den viser samme indhold på to domænenavne. Du mener ikke subdomæne vel...

Men hvor har du læst dem med mappen? kan du linke til det
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2009 - 20:43 #7
Nej ikke Subdomæne. Det med at de skal ligges i en mappe skrev supporteren til os. Det var det eneste de vil hjælpe med. De vil ikke hjælpe med det andet opsætning.

Et domæne alias mappes til et allerede eksisterende domæne.. d.v.s. at  computer-teknologi.dk mappes til team-sacrifice.dk.
Avatar billede htx98i17 Professor
21. december 2009 - 20:49 #8
For mig giver det ingen mening, at man skal oprette en mappe for at lave en domain alias... det gør man i dns'en.

Prøv at login på dns'en og se hvad der er mulighed for der...
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
21. december 2009 - 20:52 #9
Det var mere fordi jeg ikke kunne se hvad spørgsmålet gik ud på. Du kan jo prøve at læse det og se om du får noget ud af det:

"Et domæne alias mappes til et allerede eksisterende domæne.. d.v.s. at  computer-teknologi.dk mappes til team-sacrifice.dk."

Svaret er ja - det er korrekt det du skriver.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2013 - 22:17 #10
Lukket