Avatar billede mvhansen Nybegynder
15. december 2009 - 21:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Exchange server spørger om remote user name og password

Hej

Jeg har et problem når jeg bruger Outlook 2007, og skal til gå exchange server. så kommer den med connect to remote.mvhansen.dk
og vil have user name og password.det hjælper bare ikke at give den.
når jeg bruger Outlook 2003 er der ingen problemer ?.

Jeg køre med en sbs2008

er der nogle der ved hvad man skal køre

mvh

michael
Avatar billede strikemusic Nybegynder
15. december 2009 - 21:30 #1
Hvad hedder din mailserver det er den du skal connecte til og ikke remote
Avatar billede mvhansen Nybegynder
15. december 2009 - 21:42 #2
Hej Strikemusic

sbs2008 er en jeg har hentet på microsoft hjemmeside og den skulle man kunne teste i 240 dage.

jeg har kørt de 60 dage uden fejl.

Så har jeg om instalert den, og vil teste 60 dage mere.

der er en opsætning man kan køre ( sbs consol ) har gjort på samme måde som første gang jeg instalert den.

mvh
michael
Avatar billede strikemusic Nybegynder
15. december 2009 - 21:51 #3
Jeg kører selv med sbs2008 godtnok en fuld version men det skulle ikke bestyde noget. Gå ind i din outlook slet din mail server altså mailkonto opret den påny og den skal pege på din exchange server på lan et eks. mail.ditdomain.dk
remote.ditdomæne.dk er nårmalt den account man bruger hvis man vil tilgå serveren udefra Altså Navnet på din SBS server og domænenavn er det du skal bruge
Avatar billede mvhansen Nybegynder
15. december 2009 - 22:31 #4
hej
Outlook opretter selv forbindelse til exchange servern.

min pc er meldt i et domain.

men det er kun med Outlook 2007 den spørger user name og password.

med Outlook 2003 funger det fint.

jeg har haft det til at virke med Outlook 2007 de første 60 dage test.

mvh
michael
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. december 2009 - 06:09 #5
Ja Men du har ominstalleret din sbs2008 så du skal slette den gamle mailkonto og oprette en ny. Har du forøvrigt meldt dig ud af domænet og ind igen
Avatar billede mvhansen Nybegynder
16. december 2009 - 09:25 #6
Hej

ja jeg har meldt mig ud af domænet.
jeg har også om instalert min pc.

mvh
michael
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. december 2009 - 10:58 #7
Og du har husket at sætte flueben i "Husk adgangskode"
Avatar billede mvhansen Nybegynder
16. december 2009 - 14:46 #8
Hej
hvor er den flueben henne

mvh
michael
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. december 2009 - 16:18 #9
det kommer frem når du skal skrive din adgangskode så skal du sætte flueben i kassen
Avatar billede strikemusic Nybegynder
20. december 2009 - 05:29 #10
fik du klaret det
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. december 2009 - 23:26 #11
Hej strikemusic
det hjalp at køre em opdatering på microsofts hjemmeside
der var en rolle opdatering til Exchange

:-)
mvh
michael
Avatar billede mvhansen Nybegynder
25. januar 2010 - 19:16 #12
Jeg lukker