Avatar billede mantichora Nybegynder
15. december 2009 - 16:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Laptop til 12-årig

Mine gamle overvejer at give min søster på 12 en ny laptop til jul, og jeg lovede at spørge her hvad I mente var godt og holdbart.

Jeg kan sagtens råde dem omkring indmad (hun skal højst spille noget Sims), men jeg har ikke særlig god forstand på de forskellige mærker, da jeg selv bruger hjemmebyg-stationære.

Den skal altså være ret billig og ellers bare så holdbar holdbar som muligt. Jeg leder ikke efter specifikke modeller (selvom forslag modtages), men mere hvilket mærke I kan anbefale.

På forhånd tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2009 - 18:18 #1
Hvad er "ret billig" ???
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. december 2009 - 19:12 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2009 - 19:47 #3
bodillen hvordan skal det hjælpe ham med at finde en bærbar?
På mit job er der over 12 bærbare i brug hver dag i otte timer, siden 2005 og efter hvad du skriver så burde de 4 af dem være brudt sammen...

Kom med forslag eller hold dig væk fra spørgsmålet :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. december 2009 - 20:56 #4
Det ligger jo ligesom implicit, at manden skal købe en asus, ikk?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
15. december 2009 - 20:59 #5
Manden spørger, hvad der er holdbart - jeg giver ham et link til en side med en statistik over holdbarheden af en del kendte mærker - synes egentlig det er meget relevant... men du nåede måske ikke at se artiklen helt igennem inden du følte dig foranlediget til at kritisere mig...
Avatar billede mantichora Nybegynder
15. december 2009 - 22:28 #6
john_stigers: Bare så billigt som muligt, når vi snakker computere der lige kan trække Sims 3 og ellers er holdbare. Umiddelbart bud må være højst 4000. Det burde man kunne få en for.

Bodillen: Jeg har personligt dårlige erfaringer med ASUS. Min kæreste har haft to, som er gået i stykker efter to år (lige efter garanti, naturligvis), selvom hun har behandlet dem pænt. Derfor er jeg lidt tilbageholdende med dem, men... det kan jo være tilfælde.

Har du personligt gode erfaringer med dem?

Takker.
Avatar billede mantichora Nybegynder
15. december 2009 - 22:30 #7
Og jeg glemte at sige: selvfølgelig almindelig størrelse skærm, ikke Eee'ere og lignende. Den skal spilles på, og det er ikke behageligt på en 10".
Avatar billede Bodillen Nybegynder
16. december 2009 - 00:02 #8
Har en Asus nu, som jeg er rigtig glad for, men den fylder først 2 år om et par måneder, så nu håber jeg da ikke, at den kradser af =:o  . Nej, hun har nok været mere end almindeligt uheldig jvf artiklen i PC World... men hvis ikke Asus, hvad så med denne her? http://www.getmore.dk/specifikationer-msi-cr500-017ne/notebook/cr500-017ne_101110_ps.html
Avatar billede Bodillen Nybegynder
16. december 2009 - 00:03 #9
Har en Asus nu, som jeg er rigtig glad for, men den fylder først 2 år om et par måneder, så nu håber jeg da ikke, at den kradser af =:o  . Nej, hun har nok været mere end almindeligt uheldig jvf artiklen i PC World... men hvis ikke Asus, hvad så med denne her? http://www.getmore.dk/specifikationer-msi-cr500-017ne/notebook/cr500-017ne_101110_ps.html
Avatar billede Bodillen Nybegynder
16. december 2009 - 00:04 #10
Hovsa
Avatar billede mantichora Nybegynder
16. december 2009 - 08:08 #11
MSI er ikke med i statistikken, så vidt jeg kan se. Har du erfaringer med dem?

Ellers ser det ud til de skal holde sig til Asus, Toshiba og evt. MSI? Det siger jeg videre, med mindre andre har erfaringer.
(Lader lige emnet ligge resten af dagen)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
16. december 2009 - 17:59 #12
Har ikke selv erfaringer, men de er populære hos de studerende på uni, hvor jeg arbejder
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2009 - 20:26 #13
#4
Kunne ikke være mere enig ;)
Til en 12 årig skal man have en bærbar med den bedste garanti, og det har man med en Asus - nemlig 2 års fuld garanti + 1 år på batteri... :)

Har selv haft asus bærbar de sidste 4 år. Den har kørt +10 timer dagligt (arbejde og en smule privat) og den fungerer stadig perfekt :)
Avatar billede mantichora Nybegynder
17. december 2009 - 09:38 #15
Så må jeg jo give mig. Asus er åbenbart det bedste. Tak for det.

Læg gerne svar, begge to.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2009 - 20:06 #16
ok :)
Avatar billede mantichora Nybegynder
22. december 2009 - 18:25 #17
Bodillen?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. december 2009 - 19:59 #18
Ok