Avatar billede AdminAVH Nybegynder
15. december 2009 - 12:40 Der er 8 kommentarer

Kompliceret e-mail-problem - 5 teknikere giver op!

Fra en ende af: webbaseret pop3 e-mail går ind på 6 maskiner, der forsynes med TDC internet både direkte og via switch. Der køres på standardporte 110 og 25, men dette er ikke et problem til dato. Alle maskiner bruger outlook, er beskyttet med AVG og SpamFighter.

Problemet: Opstår for en uge siden, mails kan ikke længere hentes ned fra serveren. Vær opmærksom på at vi kan sende alle e-mails.

Forsøgt: at teste kontoindstillinger - de fungerer fint - og test mailen bliver også sendt og modtaget, dog ikke hentet ned fra serveren.

at hente e-mails ned på outlook express. Dette lykkedes?????

At afinstallere AVG, dette gjorde ingen forskel.

At afinstallere Spamfighter, dette gjorde ingen forskel.

Problemet er det samme på alle 6 maskiner, ergo er det ikke bare en enkeltstående fejl. Der er hos Fuzion (hosting) ikke meldt nogen fejl hos andre end os - og det rigtig mærkelige er så, at der ikke er foretaget en eneste ændring natten til torsdag hvor det hele brød sammen.

Er der nogle der har et bud??? I må meget gerne tage kontakt med det samme.
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. december 2009 - 13:26 #1
Kan du forklarer lidt bedre. Du skriver bla.

Forsøgt: at teste kontoindstillinger - de fungerer fint - og test mailen bliver også sendt og modtaget, dog ikke hentet ned fra serveren.

Du  skriver at mails bliver modtaget men ikke hentet. Hvilket jeg finder modstridende. De modtages forbi de hentes!

Har muligvis misforstået ;-)
Avatar billede jjbirk Nybegynder
15. december 2009 - 13:50 #2
Prøv med en admin, at gå ind på serveren og se om der ligger uhentet post,
Jeg har haft damme problem, jeg havet en mail adresse som jeg ikke brugte men ikke havet fået slettet, derved var min postkassr fylde, da jeg fik slette alle de mail der lå i den gamle email, virket det hele igen
Avatar billede sysnet Nybegynder
15. december 2009 - 13:56 #3
Det er mailserveren hos din udbyder der er fyld op gå ind og slet alt.
Avatar billede AdminAVH Nybegynder
15. december 2009 - 16:59 #4
Jeg har vist været upræcis - beklager!

Jeg er admin, og har direkte adgang til mailserveren, som også har en webmail funktion så længe vi ikke henter e-mail fra serveren ned på den enkelte outlook.

Dvs. at mailboxene hos udbyderen er tomme normalt. Lige nu indeholder de vores e-mails, som altså ikke kan hentes ned på vores outlooks. Fik jeg gjort det mere klart???

Tusind tak for den foreløbige hjælp!
Avatar billede jjbirk Nybegynder
15. december 2009 - 17:36 #5
ved nu ikke, men hos TDC står der at port 25 skal udskiftes til 587
se her http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5677
Avatar billede kgkg Nybegynder
15. december 2009 - 19:19 #6
Dvs. at Outlook på alle PC'er henter på en POP3 konto.

Og Outlook kan ikke hente mere, men du kan godt med Outlook Express.

Kommer der nogen fejl når posten hentes? Logges der nogen fejl i eventloggen?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2009 - 19:53 #7
Forsøgte lidt med både port 25 og 587. Begge porte fungerer hos mig, men hvis jeg ikke skriver noget i mailen, ryger den direkte i Spamfighteren
Avatar billede niller10 Nybegynder
05. januar 2010 - 15:22 #8
Hej,

Fik du løst dette problem, hvilken mailserver bruger du ? Exchange eller et annet software...

Vh.
Niller