Avatar billede bremer Nybegynder
14. december 2009 - 22:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Muligheder for flere INNER JOIN!?

Sidder med en meget dum SQL-sætning! :( - Håber I har 5 min til at hjælpe mig her...

Jeg ved ikke helt om dette er sat korrekt op, håber I kan se jer ud af det ellers skriv igen.

<?php
$id = $_GET['id'];
$result_1 = mysql_query("SELECT
                      pilgrim_submenu.id, pilgrim_submenu.menu_navn, pilgrim_submenu.subpage, pilgrim_submenu.menu_link, pilgrim_submenu.kategori_id,
                      pilgrim_css.css_navn, pilgrim_css.id,
                      pilgrim_kat_submenu.id, pilgrim_kat_submenu.kategori_navn

                      FROM pilgrim_submenu

                      INNER JOIN pilgrim_css
                      ON (pilgrim_submenu.kategori_id=pilgrim_css.id)

                      INNER JOIN pilgrim_kat_submenu
                      ON (pilgrim_submenu.kategori_id=pilgrim_kat_submenu.id)

                      WHERE pilgrim_submenu.id = '$id'
                      ", $connection);
if (!$result_1) {
die("database wuery failed; " . mysql_error());
}
$row2 = mysql_fetch_array($result_1);

?>

DETTE ER DET JEG VIL HA' UD!
<?php echo $row2[css_navn]; ?>
14. december 2009 - 22:21 #1
Det er vist duplikat af dit spoergsmaal for ti minutter siden.  Der er ikke noget i vejen for at have flere INNER JOIN, og det skulle ikke vaere noedvendigt at specificere INNER JOIN idet mysql laver INNER JOIN med mindre en anden join saa som LEFT JOIN er specificeret.
16. december 2009 - 21:41 #2
Bremer, fik du mit indlaeg?  Reaktion/kommentar (gaelder ogsaa for mit indlaeg paa dit tidligere spoergsmaal.)
Avatar billede bremer Nybegynder
16. december 2009 - 23:40 #3
yes - send et svar, selv om jeg fandt ud af det på en anden måde :)
17. december 2009 - 14:19 #4
Svar.