Avatar billede geoman27 Novice
14. december 2009 - 14:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Importere "inbox"-fil til eksisterende Thunderbird

Jeg fik installeret Thunderbird, hvorefter jeg efter et stykke tid opdagede at filen ikke lå der hvor jeg gerne ville have at den skulle ligge.
Jeg ændrede derefter instillingerne, så den downloadede til et andet drev. Men nu står jeg med 2 forskellige profiler, og jeg ville gerne kombinere disse to, så jeg har mails fra begge.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2009 - 18:42 #1
Kan du ikke oprette en ekstra mappe på den Thunderbird placering du vil beholde, og så gemme inholdet af inbox fra den anden her? Er nemlig ikke sikker på den passer på det andet hvis man importerer på normalt vis. Vil indrømme jeg aldrig selv har brugt Thunderbird.
Avatar billede geoman27 Novice
14. december 2009 - 22:52 #2
Uhm det kunne godt være, at man på den måde kunne have 2 konti, jeg prøver det i morgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2009 - 16:11 #3
Du behøver vel ikke to konti, som du har nu. Kan man ikke lægge det indhold i en ny oprettet mappe, eller funker det ikke på den måde??
Avatar billede geoman27 Novice
16. december 2009 - 14:19 #4
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan få muligheden for at hente filen ind i Thunderbird, det lader til at der kun kan være 1 placering for konto'en
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2009 - 15:57 #5
Har du læst denne side?
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-installation.php

Kunne måske være en løsning på dit problem.
Avatar billede geoman27 Novice
16. december 2009 - 16:26 #6
Jo den har jeg da været meget inde på.
Problemet er at jeg installerede programmet og derefter flyttede jeg placeringen af mine mapper, hvilket gjorde at de filer der ligger det andet sted ikke er Thunderbird.
Jeg var så uforsigtig at jeg ikke fik indstillet det rigtigt, da jeg bruger en yahoo-mail og det lykkedes mig at få hentet alle filerne fra serveren (slettet fra serveren)
Nu står jeg så i den situation at jeg ikke har nogle af mine gamle mails, med password osv, fra 2008 og før.

Jeg har lidt mistet overblikket og jeg er meget forsigtig med ikke at gøre noget der har direkte indflydelse på min yahoo-konto.
Avatar billede geoman27 Novice
16. december 2009 - 16:30 #7
Jeg har en stump inbox på mit c-drev og en stump på et andet drev. Hvor det andet drev skal være det primære
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2009 - 16:32 #8
Beklager, men kan desværre ikke hjælpe dig yderligere. Håber du får løst problemet.
Avatar billede geoman27 Novice
16. december 2009 - 17:01 #9
Hehe, det håber jeg også. Det virker som om jeg altid støder ind i problemer som ingen andre har oplevet.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2009 - 17:16 #10
Det er der helt sikkert folk der har. Det er bare ikke alle der er så ærlig som du er, og indrømmer de har dummet sig.
Avatar billede geoman27 Novice
12. februar 2010 - 15:45 #11
Men det er så typisk at jeg oplever sådanne problemer som ingen andre har, eller ikke vil ud med at de har.
Avatar billede geoman27 Novice
23. marts 2010 - 13:20 #12
Det ender nok med at jeg går over til outlook..
Avatar billede geoman27 Novice
11. februar 2012 - 08:29 #13
Jeg gik over til Outlook