Avatar billede Moust Nybegynder
12. december 2009 - 11:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min svorgers Dell driller.

Hej.

Jeg tilbød af godt hjerte at installere en ny harddisk i min svorgers Dell stationære computer, da den originale var stået af.
Det er jo normalt ikke noget der tager lang tid og da han tilmed har en genoprettelses CD fra det gamle system og kun vil have de originale XP tilbage, mente jeg ikke at det var noget problem.

Men det er det jo så alligevel.
Jeg har haft held til 2 gange at kunne boote op fra cd´en og så være stoppet ved 85%.
Jeg har forsøgt at have hardisken over i min egen og installere XP denne vej, men så kan bundkortet på Dell´en ikke få adgang til harddisken, den kan ikke engang se den i BIOS.

Jeg har læst mig til at der skulle have været en skjult partition på den gamle harddisk med nogle nødvendige drivere osv. Men det er der jo ikke på den nye som er helt frisk.

Jeg forstår ikke helt at jeg ikke kan bruge den recovery cd som vi brændte da computeren var helt ny?

Er der nogen her som har et bud på fremgangsmåden?

Mvh.
Moust
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 12:07 #1
Det skulle du også kunne, da data på cd er det samme som på recovery partition. Kunne tyde på din cd ikke duer.
Er det samme type harddisk i bruger?
12. december 2009 - 12:20 #2
Under alle omstændigheder kan du ikke install XP på PC2 og overføre HD'en til PC1 og så forvente at det virker... Kun hvis PC'ens hardware er 99,9% ens mht Bundkort/Chipsæt... som jeg ikke forventer i dette tilfælde ???
Avatar billede Moust Nybegynder
12. december 2009 - 12:27 #3
Det var måske lidt indviklet skrevet.
Men sagen er at den originale HD er død!
Jeg har købt en ny, faktisk magen til og vil på denne installere XP som han havde en recovery af fra det gamle system.

Jeg har prøvet at have den nye HD i min egen Pc og igennem den installeret XP på den uden problemer!

Men når jeg så sætter den færdige HD i hans Dell, kan den ikke se HD´en og jeg kan ikke boote op fra den.

Efterfølgende har jeg så igen formatteret HD´en så den igen er helt frisk og forsøgt at starte på ny i Dell`en men recovery cd`en. Intet virker, nu kan den heller ikke genkende den og skriver bare Harddrive i BIOS.

Min egen mistanke går på den skjulte partition med drivere osv. som var på den døde HD.
Men det kan jo ikke passe at man ikke kan sætte en ny HD i en Dell Pc??

Hilsen

Moust
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 12:50 #4
Den "xp" du snakker om du har installeret fra din egen pc, er det fra gendannelses cd'en? Nej det må vel være din egen, da den anden er en oem udgave.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 12:51 #5
Er der ridser og snavs på cd'en?
Avatar billede Moust Nybegynder
12. december 2009 - 13:01 #6
Ja det er min egen udgave.
Og ja, jeg har kigget på cd´en den er ikke den bedste. Jeg har kunnet lave en kopi på min bærbar og så igen brændt den ud på en ny skive. Det vil jeg så håbe hjælper.
SKAL det være en CD da jeg kun har DVD liggende lige nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2009 - 16:37 #7
Nej du skulle kunne bruge en dvd, hvis drevet den skal bruges i er dvd.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2009 - 19:57 #8
Glem alt om genoprettelses CD brug en alm OEM cd med samme version som der licensnøglen på svogers computer er til og brug licensnøglen fra svogers computer, så spinder det
02. januar 2010 - 22:32 #9
(Hvad endte denne med ?)
Avatar billede Moust Nybegynder
02. januar 2010 - 23:00 #10
Det endte med at jeg købte et nyt bundkort til ham, installerede XP fra bunden og så kørte det.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2010 - 23:02 #11
Husk at lukke tråden ved at acceptere sidste indlæg