Avatar billede Giitte Nybegynder
11. december 2009 - 14:41 Der er 2 kommentarer

Sandsynlighed med en terning i yatzy

Jeg sidder her og skriver en opgave, men er gået lidt i stå.. Vi har 5 terninger og 3 kast som normalt.

Hvad er sandsynligheden for:
1 par:
2 par:
3 ens:
Lille straigt:
Stor Straigt:
og fuldt hus?

Ville være dejligt der var en der bare kunne hjælpe mig igang i hvert fald..
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2009 - 15:06 #1
Hvordan bruges de 3 kast? Er det noget du selv skal definere eller skal du gå efter max point eller efter et specielt kast?
Avatar billede Giitte Nybegynder
11. december 2009 - 15:29 #2
Gud, nu kan jeg se hvorfor. Det er fordi der kun et et kast til at udregne dem..
Altså der er ikke 3 kast, men et kast..