Avatar billede maddog_dk Nybegynder
11. december 2009 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login script der IKKE acceptere tal ;-(

Hej

Jeg har et ASP Script der fungere som et login system, det fungere fint når bare brugernavn og adgangskoden er bogstaver eller bogstaver og tal blandet - MEN hvis brugernavn og adgangskoden kun er tal går det galt.
Er der en der kan se fejlen:

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
<%
Dim adoCon
Dim strCon
Dim rsCheckUser
Dim strAccessDB
Dim strSQL
Dim strUserName

strUserName = Request.Form("txtUserName-licens")

strAccessDB = "user.mdb"

Set adoCon = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

strCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=;pwd=letmein; DBQ=" & Server.MapPath(strAccessDB)

adoCon.Open strCon

Set rsCheckUser = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQL = "SELECT tblUsers.Password, tblUsers.STATUS FROM tblUsers WHERE tblUsers.UserID ='" & replace(strUserName, "'", "''") & "'"

rsCheckUser.Open strSQL, strCon

If NOT rsCheckUser.EOF Then

If (Request.Form("txtUserPass-licens")) = rsCheckUser("Password") Then

Session("blnIsUserGood") = True

Session.Timeout = 60

if rsCheckUser("STATUS") = 0 then session("login")="0" 'admin
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="1" 'test
if rsCheckUser("STATUS") = 2 then session("login")="2" 'DK1

Response.Redirect"index.asp?name=" & strUserName

End If

Set adoCon = Nothing
Set strCon = Nothing
Set rsCheckUser = Nothing

Session("blnIsUserGood") = False

Response.Redirect"fejl.asp"
%>
/////////////////////////////////////////////////////////////////

håber der er hjælp at hente derude
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2009 - 11:27 #1
hvor opstår fejlen og hvilken fejl?
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
11. december 2009 - 11:35 #2
Hej

det er denne fejl:

//////
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/bruger_licens.asp, line 23

men ændre jeg brugernavn og adgangskoden til bogstaver blandet med tal, kommer der ingen fejl - men den går direkte videre til startsiden (index.asp)
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2009 - 17:59 #3
hvilke datatyper benytter du - og hvordan ser sql'en ud hvis du prøver at udskrive den inden du executer.
Avatar billede maddog_dk Nybegynder
25. marts 2015 - 11:41 #4
lukker
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2015 - 17:19 #5
5 år efter...