Avatar billede sigyn Seniormester
11. december 2009 - 10:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rapportudskrift med "skjult" kriterie

Jeg har en rapport, som jeg udskriver fra en formular med en kommandoknap. I formula-ren er der nogle kriterier, bl.a. til og fra dato. Og så er der en kombiantionsboks, vi kan kalde den cboVælg, som indeholder nogle valgmuligheder, f.eks Vælg1, Vælg2 og Vælg3. Men der er ikke, og skal ikke være mulighed for at vælge alle.
Så er det bare sådan, at jeg gerne vil kunne udskrive rapporten, med en ny knap, hvor den vælger alle, uanset hvad der er valgt i cboVælg, altså at den "opretter" en VælgAlle i det skjulte. Kan det lade sig gøre ? De øvrige kriterier skal stadig være gældende.

Hilsen Sigyn
Avatar billede mugs Novice
11. december 2009 - 10:54 #1
Ikke sikker på, at jeg forstår dig, som du skriver er det vel bare at udskrive uden kriterier:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, "", "", acNormal
Avatar billede sigyn Seniormester
11. december 2009 - 11:01 #2
Det er jo kun et af kriterierne den skal udelade, eller snarere sætte til *
Avatar billede mugs Novice
11. december 2009 - 11:14 #3
Hvorfor nøjes du ikke bare med at udelade kriteriet og beholde det andet?

Ellers misforstår jeg helt?
Avatar billede sigyn Seniormester
11. december 2009 - 11:19 #4
Jeg bruger kriteriet til nogle grafer på formularen, og de bliver frygteligt rodede og intetsigende at se på, hvis man vælger VælgAlle, og rapporten skal også kunne udskrives med Vælg1 eller Vælg2, men altså også gerne med VælgAlle
Avatar billede sigyn Seniormester
11. december 2009 - 12:24 #5
Jeg har nu selv løst det, med to næsten identiske forespørgsler, og to identiske rapporter, som er linket op på hhv den ene og den anden forespørgsel