Avatar billede tand Seniormester
10. december 2009 - 13:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende spørgsmål og svar fra Experten.dk på min win XP .

Jeg kan godt modtage men ikke sende .??
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. december 2009 - 13:27 #1
1. Spørgsmål ang. eksperten.dk er gratis
2. Kan du uddybe? "Jeg kan godt modtage men ikke sende .?? " Fatter ikke hvad du mener.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. december 2009 - 13:28 #2
Du har jo lige oprettet et spørgsmål.
Avatar billede tand Seniormester
10. december 2009 - 13:30 #3
Når jeg trykker på "OPRET" sker der ikke mere.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2009 - 13:37 #4
Det med, at der ikke sker noget, når man trykker på "Opret"
er noget jeg ofte har oplevet. Og i nat kunne jeg ikke se
en kommentar, jeg havde lagt. Den dukkede op senere.
Så når der ikke sker noget, gør jeg det, at jeg kopiere det jeg
har skrevet, og lukker Eksperten ned. Åbner så igen for at se,
om der står noget. Sommetider gør der og somme tider gør der ikke.
Det er noget rod, men desværre er tekniske problemer, med Eksperten, blevet ganske almindelig.
Avatar billede tand Seniormester
10. december 2009 - 13:37 #5
Ta det nu roligt, jeg skrive at det er på min Win XP PC jeg har problemet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. december 2009 - 13:41 #6
Er det kun eksperten? Du har vel ikke slået javascript fra i dine explorer indstillinger?
Avatar billede tand Seniormester
10. december 2009 - 13:50 #7
Nej det er kun Experten, jeg har javascript indstalleret.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. december 2009 - 14:02 #8
Så kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede snowball Novice
10. december 2009 - 14:03 #9
Har du opdateret din WinXP med Internet Explorer 7 eller 8?

Den nye version af Eksperten er nemlig ikke 100% kompatibel med den gamle IE6 som følger med WinXP som standard.
Avatar billede jalved Ekspert
10. december 2009 - 14:23 #10
Jeg har samme problem nogle gange, når jeg bruger Internet Explorer 6.

Hvis jeg åbner og bruger Firefox (som nu) går det bedre.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2009 - 14:34 #11
IE er jo gratis, så hvis man kører med IE6, som er så "oldgammel"
så er man selvforskyldt i problemer på nettet.
Avatar billede jalved Ekspert
10. december 2009 - 15:00 #12
Off-line: Nu er er det jo en lidt kontant udmelding.. Man kunne jo også sige, at dem, der udvikler programmer etc., tit kunne sørge for at være bedre til at lave ting, der var bagudkompatible.

Bortset fra det, forstår jeg udmærket din pointe. Jeg nævnte dog kun dét med IE6, hvis spørgeren "tand" sad i samme situation (ikke for at sige, detr var noget hø, man ikke kunne bruge IE6).
Avatar billede off-line Nybegynder
10. december 2009 - 15:18 #13
jalved
Nå ja hvis du synes jeg var for kontant, så godt ord igen da.
Det var ikke meningen at fornærme nogen:)
Men at programudviklere skal tage hensyn til IE6 brugere, mener
jeg er formeget forlangt. For der skal jo lægges arbejde i, og
i nogle tilfælde, kan man slet ikke gøre nyt kompatibelt med
et program, som er så forældet, at Microsoft forlængst har
opfordret til at udskifte det. Også fordi det er mere sårbart
for "snavs" Og det er da ikke den store ulejlighed, at downloade
IE7 eller IE8 og installere det.
Ellers kan man jo, som du skriver, bruge Firefox. Det gør jeg også
selv (og Crome) selvom jeg har IE8.
Avatar billede tand Seniormester
10. december 2009 - 16:01 #14
Opdaterer lige til Explorer 8  (har formateret for nylig.)
og tager lige servicepakke 3 med i købet.
Avatar billede jalved Ekspert
10. december 2009 - 16:10 #15
"Det var ikke meningen at fornærme nogen:)"

offline: I lige måde :-)

Der er nok mange led i den diskussion om kompatibilitet. Jeg er nok tilbøjelig til at give dig ret i det her tilfælde med IE6 - som du siger det, så er det jo gratis og ikke den store ulejlighed at hente en nyere version ned.

Til andre tider får jeg dog fornemmelsen af, at mange gerne vil udvikle på deres ting og gør det med teknikbegejstringen først - og så glemmer brugerne lidt, de må så at sige bare selv sørge for at "hænge på". "Less is more" er en ting, man godt nogle gange kunne lære lidt af.

Jeg tror mange brugere (sikkert ikke hos Experten) godt kan sidde med en følelse af, at de bruger enormt meget tid på altid at skulle opdatere drivere, programmer og sikkerhedshuller og antivirus etc. Sådan er det jo, men det ku' altså være kanondejligt ikke at skulle bruge tid på at trimme computergræsplænen hele tiden... Det var nok noget af det, jeg tænkte på, da jeg begyndte at opponere :-)
Avatar billede tand Seniormester
10. december 2009 - 16:47 #16
Og så var den der jo.
Tak for det.
som skrevet var det fordi jeg lige havde formateret for en uge siden og lagt xp ind igen , tænkte ikke på explorer da jeg skulle have et råd.
venligts tand.
10. december 2009 - 19:54 #17
... lige havde formateret for en uge... - og så er det først nu du har måske tænkt dig at få WindowsUpdate elementer på ??? Ikke smart...

Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da + efterfølgende mange opdateringer !!!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. december 2009 - 12:53 #18
Godt at du fik løst det. Vi er klar over at IE6 kan drille Eksperten - men som Offline skriver så er det ikke noget vi har planer om at løse.

Vi synes at folk skal skynde sig at opgradere eller anvende f.eks. Firefox - det er det bedste for dem i længden :-)