Avatar billede kdn1234 Praktikant
09. december 2009 - 17:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Flad skærm fra USA

Kan en fladskærm fra USA bruges i Danmark ??
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
09. december 2009 - 18:24 #1
Ja uden problem.

Der hvor der opstår problemer for dig kan være ved de indbyggede tunere, der kræver det at du thekker hvilke fjernsynet har installeret. Det er forskelligt fra model til model, men mange skærme fra USA har også europæiske tunere indbygget.

De tunere der er snak om:

DVB-T: Tuner til almindelig antenne, omformes til digital

DVB-T: Indbygget kabeltv tuner, omdanner kabeltv signal til digital og ved isættelse af programkort i kort slot på tv kan du modtage betalings kanaler fra din udbyder.

DVB-S: tuner til sattelit tv.

Dog kan du vælge et TV uden tuner og selv sætte en boks til dit tv og så signalet digitalt.

Det du skal være opmærksom på er om tv'et kun er opsat til at kunne modtage amerikansk signal eller begge (Europæisk + Amerikansk)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
09. december 2009 - 18:36 #2
Hej..

og så er der strømmen..

USA bruger 120 Volt
hvor vi her i Danmark bruger 220-(230)-240 Volt..

Så du skal bruge en Converter..
Avatar billede nikkib Nybegynder
09. december 2009 - 19:00 #3
Til kabel-tv er det vist DVB-C der bruges.
Avatar billede kdn1234 Praktikant
10. december 2009 - 00:10 #4
Takker for svarene

Jeg må kigge på Specifikationerne for skærmen