Avatar billede Bobzen Nybegynder
09. december 2009 - 09:12 Der er 6 kommentarer

Distributionslister

Jeg har et problem angående vores distributionslister, som ligger på exchange 2007.

Når jeg vil ændre dem fra min Outlook har jeg ikke rettigheder til at ændre i div. distributionslister.

Er der nogen der ved hvordan man giver en bruger rettigheder til at ændre distributionslisterne ?
Avatar billede Bobzen Nybegynder
09. december 2009 - 09:27 #1
Jeg har været inde på serveren og sætte mig op til 'Managed By' på en af distributionsgrupperne, men det virker ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 13:07 #2
Prøv her http://searchexchange.techtarget.com/generic/0,295582,sid43_gci1332961,00.html#
Avatar billede strych9 Praktikant
12. december 2009 - 01:26 #3
cmdlet hedder Add-PublicFolderClientPermission

Feks:
Add-PublicFolderClientPermission -Identity "\foldernavn" -AccessRights createsubfolders -User bobzen

Skriv
Get-Help Add-PublicFolderClientPermission
for mere info.

Så husk også at i public folders nedarves rettigheder ikke som du er vant til i feks en delt folder med filer i. I Exchange 2003 skulle man "propagate permissions" når man ville kopiere permissions fra en øvre folder ned i alle subfolders.
I Exchange 2007 skal du bruge det script som hedder  ReplaceUserPermissionOnPFRecursive.ps1 (google it!)
Avatar billede strych9 Praktikant
12. december 2009 - 01:26 #4
aaah sorry, var ment som en besvarelse.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. december 2009 - 17:57 #5
Det link du skal give til din exchange administrator er følgende
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc164350(EXCHG.80).aspx
Og nej, det har ikke noget med public folders at gøre
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. december 2009 - 17:58 #6
Kopier hele stien ikke klik på linket.