Avatar billede erotiskforfatter Nybegynder
09. december 2009 - 08:42 Der er 6 kommentarer

sceendrop

Hej

Jeg har en hjemmeside www.erohtica.dk, den er oprettet på www.123hjemmeside.dk.
Da mange forlag ikke udgiver novellesamlinger, samt at det er svært som ny udsprunget forfatter at få et ben inden for i forfatter branchen.
Er jeg blevet opfordret til at sælge mine erotiske noveller fra min hjemmeside.
Jeg vil starte med en novelle, som ikke er med i novellesamlingen, da jeg stadig gerne vil bevare min novellesamling og evt. sælge den som en netbog, hvis jeg ikke finder et forlag, som vi udgive den.
Jeg vil gerne lave sceendrop fra min hjemmeside, hvor folk sender en sms, hvordan kommer jeg igang med det?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. december 2009 - 08:56 #1
Med Screendrop, mener du da det samme som screendump ? altså et billede af din skærm ? ..

Eller hvad vil du helt præcist opnå.

Og hvad vil du med sms'en .. skal folk kunne købe novellerne via sms, eller ?
Avatar billede erotiskforfatter Nybegynder
09. december 2009 - 09:06 #2
ja, folk skal kunne købe novellerne via sms, og ja jeg mener screendump :-)
Ved du hvordan jeg kommer igang med det?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. december 2009 - 09:41 #3
Jeg kan sagtens hjælpe med at sælge ting via SMS, men ved ikke helt hvad du vil med screendroppet ?

og hvordan tænker du at novellen skal leveres? .. håber ikke du vil sende den som sms'er .. det bliver en del sms..

Samtidig skal du være opmærksom på at du ved at betale med sms, mister en masse penge til teleselskaber osv.. du skal nokl budgetere med ca 50% af prisen kommer til dig.. og resten går tabt i forskellige udgifter..

Nu kender jeg ikke 123hjemmeside så godt, men hvis du skal lave noget automatiseret bestilling via sms, tror jeg også du skal rykke til et andet hosting firma.. Kan dog også hjælpe her..
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. december 2009 - 10:16 #4
Hvis du skal til at sælge produkter over nettet, vil jeg nok anbefale at du får professionel hjælp. Så kan du have din 123hjemmeside til dig og din familie og så en professionel side hvor du kan sælge dine produkter. Du skal bare være klar over, at så snart de bliver firgivet i digital form, er der stor risiko for at de kommer op på diverse torrentsites hvor folk kan downloade dem gratis og ulovligt.
Avatar billede erotiskforfatter Nybegynder
09. december 2009 - 11:59 #5
Til Therealyoda
50 % er meget, jeg havde regnet med at tage 10 kr. for en novelle incl tegning, og så skal jeg også aflønne min tegner.
Sceendump modtaget pr. mail.
Jeg synes det er for meget at betale 50 %.

Til Michael_stim
Ja, du har ret, jeg kunne så gøre det lidt mere besværligt ved at sælge dem som sceendump, men det koster jo også.

Det kan være jeg bare skal sætte en annonce i Ekstra bladet med følgende tekst:
Erotisk novelleforfatter søger forlag www.erohtica.dk
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. december 2009 - 12:53 #6
Jeg er helt enig i at 50% er meget .. og også alt for meget .. men udbydere og teleselskaber tager sig godt betalt..

Jeg tror ikke nogen gider sidde og læse på et screendump, som iøvrigt også nemt kan konverteres tilbage til tekst..
men de koster nu ikke noget at lave ..

men .. du siger bare til hvis du vil videre med sms løsningen ..