Avatar billede danni2501 Mester
08. december 2009 - 22:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor skal Picasa sikkerhedskopiere?

Hej eksperter

Når jeg har redigeret et billede i Picasa 3 og går tilbage til billedebiblioteket så kan jeg oppe i højre hjørne vælge at gemme på disk.

Det er jo godt nok. Hvad jeg synes er noget møg som jeg ikke kan slå fra er, at når jeg vil gemme på disk så skal jeg sige ok til at der bliver lavet en kopi af original billedet.

Først kunne jeg ikke finde ud af hvor det blev gemt. Men jeg fandt så ud af at de bliver gemt i en skjult mappe i samme mappe som det billede jeg har ændret lå i.

Hvis jeg har f.eks. har lavet en mappe med en kopi af de 300 billeder som jeg skal have beskåret og derefter gemme, så er jeg ikke interesseret i jeg bagefter skal ind og vise de skjulte filer for at slette mappen PLUS at når jeg vælger gem på disk så er den dobbelt så lang tid om at gemme når den også skal flytte originalen.

Er det virkelig ikke muligt at slå det fra? Jeg kan simpelthen ikke finde nogen indstilling for det.

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 23:29 #1
Hvad sker der hvis du omdøber denne mappe? Flipper programmet ud eller ????
Avatar billede danni2501 Mester
09. december 2009 - 10:12 #2
Hvilken mappe? Den hvor jeg har kopieret de billeder over i som jeg vil redigere?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 16:10 #3
Den mappe som programmet ligger sikkehedskopien i. Ligger den ikke i hele tiden, eller oprettes den kun når du redigerer billederne?
Avatar billede danni2501 Mester
09. december 2009 - 16:17 #4
den oprettes først som en skjult mappe når man siger gem på disk
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 16:28 #5
Shit,så skal man sikkert ind i registreringsdatabasen for at løse det. Har lige ikke nogle bud på det men kigger videre på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 16:46 #6
Ved ikke om det er nogen hjælp, men se lige på det jeg fandt herfra en engelsk side:

So, yeah... the way you avoid having Picasa make a backup of your
original is that you refrain from doing the "save" which forces Picasa
to update the original on disk.

There are no option to turn off this Picasa safeguard.

And, as Alexander said, there's no general reason to *ever* click the
"Save Changes" button.  I never do.  Picasa remembers the edits just
fine.  No need to save unless you need updated copies on disk for use
in some other program (gasp!).  And I use a quick Export for those
rare cases.  Export lets me tweak the size of the JPEG, too... Because
often, this other program doesn't really need the huge high-resolution
originals...

Don

On Jan 14, 1:16 pm, AlexanderK wrote:

Som jeg læser det skal man ikke sige gem til filen når man har editeret den. Bruger man Picasa til at åbne filerne senere, skulle programmet huske ændringerne. Men ved det ikke da jeg ikke selv bruger programmet.
Avatar billede danni2501 Mester
16. februar 2012 - 13:25 #7
Lukket