Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
08. december 2009 - 15:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med phpmyadmin

Hej Eksperten

Jeg søger lidt hjælp til phpmyadmin.

Jeg har version: 5.2.10

Her har jeg en video af min fejl:

http://rapidshare.com/files/318025838/hj__lp_med_phpmyadmin.mp4.html

Vis der er nogle der kan hjælpe med fejlen så skriv :)

Med venlig hilsen
Simon Jensen
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
08. december 2009 - 16:14 #1
Hvorfor ligge det som en video?
Også endda, som download..
Hvorfor ikke bare smide den op på Youtube?
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
08. december 2009 - 16:40 #2
Fordi jeg ikke kan uploade til youtube :(

Den står nemmelig som færdig hele tiden, men tænker stadig når jeg uploader til youtube.

Men er der nogle der kan hjælpe med fejlen ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. december 2009 - 17:35 #3
Men hallo. Man får jo ikke tilgang til filen. Man skal vente 2 min eller blive premium medlem. Out of here ;o)
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
08. december 2009 - 17:58 #4
Allesammen i skal ikke downloade filen alligevel !

Jeg har fået det ordnet.

Men nu har jeg et andet problem.

SQL-forespørgsel:

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.9.2
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Host: localhost
-- Generation Time: Jan 05, 2008 at 01:03 PM
-- Server version: 5.0.33
-- PHP Version: 5.2.1
--
-- Database: `tb`
--
-- Dumping data for table `countries`
--
INSERT INTO  `countries`
VALUES ( 1,  'Sweden',  'sweden.gif' ) ;

MySQL returnerede:

#1062 - Duplicate entry '1' for key 'PRIMARY'

Hvad skal jeg gøre her ?

Her er dette script jeg skal have installeret:

INSERT INTO `countries` VALUES (1, 'Sweden', 'sweden.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (2, 'United States of America', 'usa.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (3, 'Russia', 'russia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (4, 'Finland', 'finland.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (5, 'Canada', 'canada.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (6, 'France', 'france.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (7, 'Germany', 'germany.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (8, 'China', 'china.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (9, 'Italy', 'italy.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (10, 'Denmark', 'denmark.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (11, 'Norway', 'norway.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (12, 'United Kingdom', 'uk.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (13, 'Ireland', 'ireland.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (14, 'Poland', 'poland.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (15, 'Netherlands', 'netherlands.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (16, 'Belgium', 'belgium.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (17, 'Japan', 'japan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (18, 'Brazil', 'brazil.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (19, 'Argentina', 'argentina.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (20, 'Australia', 'australia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (21, 'New Zealand', 'newzealand.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (22, 'Spain', 'spain.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (23, 'Portugal', 'portugal.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (24, 'Mexico', 'mexico.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (25, 'Singapore', 'singapore.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (67, 'India', 'india.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (62, 'Albania', 'albania.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (26, 'South Africa', 'southafrica.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (27, 'South Korea', 'southkorea.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (28, 'Jamaica', 'jamaica.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (29, 'Luxembourg', 'luxembourg.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (30, 'Hong Kong', 'hongkong.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (31, 'Belize', 'belize.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (32, 'Algeria', 'algeria.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (33, 'Angola', 'angola.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (34, 'Austria', 'austria.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (35, 'Yugoslavia', 'yugoslavia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (36, 'Western Samoa', 'westernsamoa.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (37, 'Malaysia', 'malaysia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (38, 'Dominican Republic', 'dominicanrep.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (39, 'Greece', 'greece.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (40, 'Guatemala', 'guatemala.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (41, 'Israel', 'israel.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (42, 'Pakistan', 'pakistan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (43, 'Czech Republic', 'czechrep.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (44, 'Serbia', 'serbia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (45, 'Seychelles', 'seychelles.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (46, 'Taiwan', 'taiwan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (47, 'Puerto Rico', 'puertorico.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (48, 'Chile', 'chile.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (49, 'Cuba', 'cuba.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (50, 'Congo', 'congo.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (51, 'Afghanistan', 'afghanistan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (52, 'Turkey', 'turkey.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (53, 'Uzbekistan', 'uzbekistan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (54, 'Switzerland', 'switzerland.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (55, 'Kiribati', 'kiribati.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (56, 'Philippines', 'philippines.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (57, 'Burkina Faso', 'burkinafaso.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (58, 'Nigeria', 'nigeria.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (59, 'Iceland', 'iceland.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (60, 'Nauru', 'nauru.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (61, 'Slovenia', 'slovenia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (63, 'Turkmenistan', 'turkmenistan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (64, 'Bosnia Herzegovina', 'bosniaherzegovina.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (65, 'Andorra', 'andorra.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (66, 'Lithuania', 'lithuania.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (68, 'Netherlands Antilles', 'nethantilles.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (69, 'Ukraine', 'ukraine.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (70, 'Venezuela', 'venezuela.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (71, 'Hungary', 'hungary.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (72, 'Romania', 'romania.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (73, 'Vanuatu', 'vanuatu.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (74, 'Vietnam', 'vietnam.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (75, 'Trinidad & Tobago', 'trinidadandtobago.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (76, 'Honduras', 'honduras.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (77, 'Kyrgyzstan', 'kyrgyzstan.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (78, 'Ecuador', 'ecuador.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (79, 'Bahamas', 'bahamas.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (80, 'Peru', 'peru.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (81, 'Cambodia', 'cambodia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (82, 'Barbados', 'barbados.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (83, 'Bangladesh', 'bangladesh.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (84, 'Laos', 'laos.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (85, 'Uruguay', 'uruguay.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (86, 'Antigua Barbuda', 'antiguabarbuda.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (87, 'Paraguay', 'paraguay.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (89, 'Thailand', 'thailand.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (88, 'Union of Soviet Socialist Republics', 'ussr.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (90, 'Senegal', 'senegal.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (91, 'Togo', 'togo.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (92, 'North Korea', 'northkorea.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (93, 'Croatia', 'croatia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (94, 'Estonia', 'estonia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (95, 'Colombia', 'colombia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (96, 'Lebanon', 'lebanon.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (97, 'Latvia', 'latvia.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (98, 'Costa Rica', 'costarica.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (99, 'Egypt', 'egypt.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES (100, 'Bulgaria', 'bulgaria.gif');
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. december 2009 - 18:58 #5
Du skal sørge for at der ikke allerede er en værdi i feltet samme værdi du prøver at smide i tabellen. Du har sat det til primary key, og kan derfor ikke indeholde 2 tal med samme værdi.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
08. december 2009 - 20:07 #6
Jeg er ikke så god med dette phpmyadmin. Kan man så ikke gøre sådan den ikke er primær ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. december 2009 - 20:28 #7
Det kan man sagtens, men det er en dårlig idé. Hvis feltet er autoincrement, undlader du bare at skrive det første ciffer.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
08. december 2009 - 20:54 #8
Jeg har prøvet at skifte det men så siger den bare det samme.

Jeg prøvede med 101. Men jeg kan da godt prøve igen.

Der sker da ikke noget ved det vis man skriver 101,102 osv. ?

istedet for 1,2 osv.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. december 2009 - 10:02 #9
1. Er det en tom tabel?
2. Har du prøvet at udelade det første ciffer?
INSERT INTO `countries` VALUES ('Sweden', 'sweden.gif');
INSERT INTO `countries` VALUES ('United States of America', 'usa.gif');...
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
09. december 2009 - 11:39 #10
Jeg fandt selv ud af det :)

Jeg havde oprettet det der "countries" det var derfor at det ikke virkede :) den var der allerede :)

Men tak for alle de gode ting du kom med :) så skriv lige et svar Michael_Stim
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. december 2009 - 11:45 #11
Ellers tak, samler ikke på point. Læg selv et svar og accepter ;o)
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
09. december 2009 - 12:52 #12
Okay