Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 13:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

anti cyber virus

hej xD
jeg tror nok jeg har fået en cyber virus, så vil godt vide hvordan man får dem fjernet vis det er muligt.
har hørt om programmer der kan det, men kan ikk lige finde dem.
nogle der kender programmer der kan gøre det, er villig til at betale. eller er der nogle der bare kender en måde så jeg kan få den(eller de) cybervirus væk ??
tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. december 2009 - 13:34 #1
Hej..

Prøv at kører Malwarebytes' Anti-Malware.

Når du har installeret programmet så skal du "Opdatere" og kører "Kør et fuldstændig systemskan".

LINK http://www.malwarebytes.org/mbam.php

Direkte Download

https://store.malwarebytes.org/342/cookie?affiliate=1879&product=29945&redirectto=http://files7.majorgeeks.com/files/4b7e4e5378747e86b6e55470411ccee2/spyware/mbam-setup.exe

Dernæst prøv CCleaner..

LINK http://www.ccleaner.com/download/downloading
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 13:56 #2
okay tak vil prøve at se om det virker
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 17:10 #3
hej igen xD
fik ikk skrevet hvad det er som er problemet.
når jeg har brugt den altså(når den har været tændt) i ca 1 time så flimrer faverne, og så er den gået i stå.
nogle gange går skærmen i sort, jeg har fået den renset for støv så det er ikk fordi den bliver for varm. men aner ikk hvad der er galt med den, en af mine venner sagde det var en cyber virus.
men jeg kan bare ikk få gjordt som du sagde, for den når at slukke får at jeg for kørt en scanning færdig.
nogle der ved om det er rigtig at det er en cyber virus, eller som kender til problemet og ved hvad man skal gøre ??
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. december 2009 - 17:32 #4
ok..

Hvilken styresystem bruger du ?

(Det kan være strømstyringen som slår din skærm fra)..
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 17:45 #5
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand, og køre scanning herfra.
Du skulle måske også tjekke temp inde i computeren med:
http://www.almico.com/sfdownload.php
Hvad med din køler til cpu?? virker den rigtigt? En varm cpu kan involvere i mange ting.
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 18:56 #6
min køler virker fint nok (tror jeg) men måske er mit grafikkort brandt sammen da min computer var fyldt med støv.
jeg bruger window vista home premium service pack 2
min computer er en hp pavilion dv-5 1050eo notebook pc
procesor: amd torurion (tm) x2 ultra duel-core mobile zm-80 2.10ghz
systemtype: 32-bit operativ system
ram: 3 gb

bare så i har lidt viden om min computer xD
ved ikk om det kan hjælpe
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 19:03 #7
har lige installeret det der speedfan.
den siger HD0= 38c
temp1= 75c
core= 72C

aner ikk om det er godt, har ikk rigtig forstand på det xD
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 19:06 #8
har den også altid i opladeren, så regner ikk med at det er noget med strømen xD
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 19:06 #9
Prøv at hente Speed fan som jeg skrev om i #5, og se om den bliver varm. Hvad med virusproblemet som du beskrev? Har du forsøgt at køre scanning med Malwarebytes fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 19:14 #10
Okay.Har ikke så meget styr på hvor varm en bærbar må være, men hvis det var min stationære der var ca 75 grader varm havde jeg nok tjekker kølingen. Men da det er en bærbar så er det måske den temp den vil blive under normalt brug. Men du kan som du selv er inde på have ødelagt dit grafik kort pga der har været støv i den. For uden køling bliver komponenterne hamrende varme, og gennem længere tid så vil det påvirke holdbarheden.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. december 2009 - 20:13 #11
Prøv at kigge her..

LINK http://greenerlife.dk/index.php/component/simple_review/?review=3-Str-mstyring-i-XP-og-Vista

Start -> Kontrolpanel -> Strømstyring..
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 21:16 #12
tror det er mit grafikkort. endten løst forbindelse, eller også har jeg smadret det.
men tjekker imorgen om det er løst forbindelse, ellers køber jeg et nyt.
tak for hjælpen xD
Avatar billede zetto123 Nybegynder
08. december 2009 - 21:50 #13
har ikk kunne lave en scanning færdig selv i fejlsikker tilstand
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 22:52 #14
Ok håber du kan få styr på grafikken. Det er dog ikke alle modeller af notebooks man sådan lige kan "skifte" grafik på da det er en del af bundkortet. Hvordan din er opbygget ved jeg dog ikke, men held og lykke med det.