Avatar billede whitewine Nybegynder
08. december 2009 - 03:03 Der er 3 kommentarer

de indtastede data i databasen forsvinder !!!

Har stødt på en mærkelig fejl" har brugt access 2007 og visual studio 2008 c#"
har oprettet 5 tabeller i access.

Forøg
Belastning
Apparat
Transducer
Kalibrering

I windows form har opretter jeg forbindelse og trækker data ud af oledb, men efter nogen tid alt de indtastet records forsvinder. hvad tror i jeg gør forkert :-(
på forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2009 - 07:34 #1
er det i produktion de forsvinder - eller når du debugger i visual studio? data forsvinder ikke af sig selv så sker det i produktion køres noget kode der ikke skal eller databasen overskrives - sker det når du debugger er det sikkert fordi databasen efter hver debug-genstart overskrives.
Avatar billede whitewine Nybegynder
08. december 2009 - 09:48 #2
det er svært at sige da jeg er i udviklingsfasen og jeg skal jo debugge næsten hele tiden. jeg har kigget koden igennem og jeg synes ikke jeg overskriver databasen overhovedet. så det der kommer lidt bag på mig :-(
Avatar billede keysersoze Guru
08. december 2009 - 09:58 #3
jo - men som skrevet, hvis du er i udviklings-mode er dét sikkert fejlen, da din database sikkert for hvert build kopieres fra din data-mappe og ned i din debug/release mappe og dermed overskriver den du lige har arbejdet på.