Avatar billede torben7913 Juniormester
07. december 2009 - 21:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

2 billeder til et billede

Jeg har en ældre udgave af Paint Shop pro 7.02

Nu har jeg to billeder som jeg skal have placeret i en billedramme, jeg kan selvfølgelig printe begge billeder ud og sætte dem i rammen ved siden af hinanden, men det ville se pænere ud, hvis jeg kunne undgå overgangen mellem de to billeder ved at printe dem ud på samme stykke papir.
Mit spørgsmål er derfor:
Hvordan får jeg placeret begge billeder ved siden af hinanden og gemt dem som et nyt billede i Paint Shop Pro?
Gøres det nemmere i et andet (gratis) Program hører jeg også gerne den løsning.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 21:29 #1
Intet problem i GIMP
Avatar billede Niclas Praktikant
07. december 2009 - 22:00 #2
Æærhm... Det kan da også gøres nemt i Paint?
Har selv gjort det, og så bare lagt det over i fx. et word dokument og printe det ud.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
07. december 2009 - 22:11 #3
Åbn billederne og saml dem i to lag
Avatar billede torben7913 Juniormester
07. december 2009 - 22:42 #4
Jeg har downloaded Gimp, dog uden umiddelbart at finde måden jeg kan lægge de to billeder ved siden af hinanden. I word har jeg også forsøgt, men har jeg først lagt det ene billede ind i dokumentet og derefter vil lægge det andet billede ind lægger det sig blot ovenpå, så man ikke kan se det første.
Jeg har nok brug for et lidt mere detaljeret opskrift på hvordan det gøres.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
07. december 2009 - 23:10 #5
Smid Gimp ud igen og fokuser på Paint shop. Åben hvert billed, åbn et ekstra lag på det ene, træk det andet der over. Har du ikke en hjælp-funktion i programmet?
Avatar billede Bodillen Nybegynder
07. december 2009 - 23:31 #6
Hov, det kunne vist misforstås... selvfølgelig skal du bare spørge løs, mente kun: har du ikke mulighed for at læse lidt om, hvordan du åbner og kopierer lag i programmets hjælp?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2009 - 07:54 #7
"Smid Gimp ud igen og fokuser på Paint shop" Hvad mener du med det ? opfatter du dig selv som guds gave til folk med problemer, eller ??

"Torben7913"Hvis du mangler hjælp vedr. GIMP til dit projekt så kontakt mig via min hjemmeside så skal jeg hjælpe www.helgec.dk
Avatar billede Bodillen Nybegynder
08. december 2009 - 11:54 #8
Helgec, hvorfor bruge gimp, når man allerede har et langt mere brugervenligt program installeret? Ang Guds gave: tåler man ikke lidt alternative opfattelser til sine egne?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2009 - 12:12 #9
"Ang Guds gave: tåler man ikke lidt alternative opfattelser til sine egne? " Jo da, jeg foreslår jo heller ikke noget skal smides væk, det jeg skev var "Intet problem i GIMP " og sådan er det
Avatar billede torben7913 Juniormester
08. december 2009 - 14:13 #10
Jeg lukker spørgsmålet HelgeC har hjupet mig fint, så resultatet blev bedre end jeg havde forestillet mig.
Jeg har i øvrigt fundet en kort vejledning til Gimp her:

http://www.aigis.dk/it/gimp/gimpguide1.html
Avatar billede Bodillen Nybegynder
08. december 2009 - 18:51 #11
Ja, skynd dig at lukke inden vi rykker hovederne af hinanden ;-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. december 2009 - 17:43 #12
Bodillen, sådan er den mand bare :)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 18:19 #13
Så har "ksoren2" stavet sig igennem tråden, men der var nu også mange svære ord at komme igennem
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. december 2009 - 19:05 #14
Ja, det var heller ikke gået uden en ordbog
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 19:28 #15
Jamen, jeg tror på dig