Avatar billede frank74 Nybegynder
07. december 2009 - 17:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 licens

Hejsa.

Jeg går lidt og overvejer at købe Windows 7...
Jeg har min egen PC, min kone har en og vores 2 drenge har hver deres PC. Hvis der skal Windows 7 på alle 4 PC'er skal jeg så også købe en Windows 7 til hver PC? Eller må/kan jeg nøjes med at købe 1 windows 7??
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 17:19 #1
nej du skal have en på hver så det bliver lidt kostbart ( 4 oem versioner) men du kan bruge OEM versioner der er billigere end det der hedder fulde versioner men er det samme.

test lige alle maskiner inden du går i gang - huskl at tænde printer også

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

her er de forskellige versioner

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

m.v.h
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
07. december 2009 - 17:20 #2
Normalt når du køber Windows er det med en licens.
Der skal 1 licens til hver maskine.

Du skal derfor købe en Windows 7 til hver maskine.

Alternativt kan du nøjes med at købe 1 DVD med Windows 7 (incl. licens) og så købe 3 ekstra licenser.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
07. december 2009 - 17:27 #3
Alt efter hvad jeg ved, så kan du sagtens købe en licensnøgle som kan bruges til 4 PCere.
Avatar billede hcma Novice
07. december 2009 - 17:51 #4
mon ikke det er billigst at købe en 5 stk. licens pakke
Avatar billede Niclas Praktikant
07. december 2009 - 18:12 #5
#3 Lars... Det er altså meget forkert det der. Selvfølgelig kan du ikke bruge samme licens mere end 1 gang...

#4 Og ja, jeg tror også det er billigst at købe en 5 stk. licens pakke. Hvis du altså stadig køber OEM versionen.

Hvis du ikke ved hvad OEM betyder, betyder det at:
Den licens du installerer på den pågældende pc må IKKE installeres på nogen anden pc, heller ikke hvis du fx køber en ny, og vil have dit windows over på den i stedet for den gamle. Lincenskoden bliver også låst, så du ikke kan.
Avatar billede Niclas Praktikant
07. december 2009 - 18:13 #6
#3 Det jeg mener er at. Du kan ikke bruge samme licens på samme tid på flere pc'er. Du kan selvfølgelig godt skifte hvis det ikke er en OEM version...
Avatar billede blackunicorn Nybegynder
07. december 2009 - 20:14 #7
Hvis computerne i forvejen har Windows Vista installeret, vil jeg mene at det billigeste er at vælge opgraderingspakke med volumen licens.
Avatar billede justrace Novice
09. december 2009 - 00:35 #8
Hos shg.dk er en 3 pak dyrere pr licens end enkelt-pakker. :)

Der er ellers nogle kloge ord her.
Avatar billede frank74 Nybegynder
25. september 2010 - 04:35 #9
Det er vist på tide at lukke.
Smid nogen svar så I kan få point for Jeres tid. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 07:39 #10
ok men hvis du ringer microsoft op kan du i dag købe en familie licens til 3 pc.

har lige set det i denne uge men glemt at skrive det.