Avatar billede passiflora Juniormester
06. december 2009 - 20:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Vise qr tags på webside

Jeg ville gerne finde et stykke kode som ud fra rette info vil kunne vise qr tags på en side.

Jeg prøver her i asp da jeg helst vil kunne benytte asp som scriptsprog, hvis ikke det muligt, så må jeg ty til andet ...

Nogen som har erfaring heri ...
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2009 - 21:13 #1
qr tags?
Avatar billede passiflora Juniormester
07. december 2009 - 00:19 #2
hmm ... burde have kaldt dem for qr kode ... sorry
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 08:53 #3
gr kode?
Mener du at du gerne vil have vist evt. html-tags på dine sider?

http://www.w3schools.com/ASP/met_htmlencode.asp
http://www.aspnut.com/reference/encoding.asp
Avatar billede passiflora Juniormester
07. december 2009 - 13:38 #4
Qr koder er en slags stregkode, firkantede ... som kan indeholde f.eks. en url / v.cards mm ...

Undskyld forvirringen.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 14:01 #5
Har ingen anelse, men tror du ikke du skal ud i at generere de qr tags som et billede, der så kan vises på en given side?

Altså noget ala:

1. Generer qr-koden ud fra de rette informationer
2. Generer et .gif billede, der indeholder de informationer (qr tags).
Avatar billede passiflora Juniormester
07. december 2009 - 14:12 #6
Måske ...

Ville gerne have det således, at det kunne klares på nettet
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2009 - 14:17 #7
Det kan det også umiddelbart.
Jeg tror du skal have fat i en komponent som fx. aspImage eller lignende.

Hvordan du får genereret de der qr-tags må du så ikke spørge mig om :-)
Avatar billede passiflora Juniormester
05. januar 2010 - 12:20 #8
Lukker ...