Avatar billede Jibbers Nybegynder
06. december 2009 - 11:43 Der er 2 kommentarer

mac

hej venner.. har netop fået mac for første gang og er lidt i tvivl fsva sikkerhed m.m.
Skal jeg have et virusprogram installeret eller er det i bund og grund unødvendigt. ?
Jeg har hørt og læst at mac ikke kan få virus hvorfor det ikke er nødvendigt med et sådan program.. men kan det virkelig være rigtigt.?
Har tidligere brugt Avast.. vil det være en ide at bruge dette program igen eller er er et bedre.

Er der ellers nogle programmer som er must for mac-brugere.?

Har samtidig hørt at det er muligt at spille pc-spil på sin mac såfremt windows installeres på mac´en. Er dette korrekt og er det noget som jeg kan gøre nemt og smertefrit hvis bare jeg har en original udgave af windows.

Håber I kan hjælpe en ny mac-bruger på rette vej :o)
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. december 2009 - 19:40 #1
Hejsa
Du behøves ikke at installere antivirus eller ligende - det har jeg ikke og jeg kender ikke nogen mac-brugere som har det.
Mht til spil på en mac så er der flere muligheder:

1. Købe spillet i mac-version hvis det findes.
2. Køre et program som kører windows samtidig med  MacOSX (virtuelt) - kan være Fusion eller
Parallels (dog er dette meget ressourcekrævende).
3. Du kan bruge programmet bootcamp som følger med din mac (vil jeg nok anbefale).
4. Du kan bruge programmet "Crossover games" (har ikke selv prøvet det).

Skipper
Avatar billede f-arn Guru
08. december 2009 - 07:35 #2