Avatar billede cille2504 Nybegynder
05. december 2009 - 16:21 Der er 1 kommentar

Principper i et chi/khi i anden test (χ²-test) hjælp

Kære Eksperter

Jeg går på 3.år i gymnasiet og skriver 3.g's-opgaven Studieretningsprojekt
Herunder har jeg området: sociologiske undersøgelser og statistiske metoder. Hvor jeg har om rygning.

Herunder skal jeg redegøre for principperne i et χ²-test og komme i den forbindelse ind på begreber som hypotese, signifikansniveau og frihedsgrader.
Jeg skal bruge χ²-testen til at analysere årsagner til den stedfundne udvikling i rygningen og påpege konsekvenserne, det har for samfundet.

Jeg vil rigtig gerne høre fra jer hvis I har til kendskab med χ²-testen.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
05. december 2009 - 16:25 #1
Ups. Hver gang der står: χ² skal der stå X² (det der specielle X) men der står altså khi² hver gang.