Avatar billede sunjihai Nybegynder
04. december 2009 - 15:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer under opstart

Hej

Jeg har de seneste to uger haft problemer med, at min PC går død under opstarten. Det varierer lidt fra gang til gang. Af og til når den til vinduet med XP-logoet, hvor vinduet står på i evigheder uden at der sker noget, selvom billedet stadig bevæger sig. Andre gange når jeg til at skulle indtaste adgangskoden før PC'en fryser. Som regel kræver det, at jeg foretager en reset af computeren 3-4 gange før den starter rigtigt op.

Det kunne være nice, hvis nogen kunne hjælpe mig med det her problem.

Mvh Anders
Avatar billede b-and Novice
04. december 2009 - 15:39 #1
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2009 - 15:52 #2
Det er også muligt at du kan redde den ved at sætte din installationsskive i og gå til start kør og skrive sfc /scannow husk mellemrum mellem c og/ dette kræver at du er inde på pc.
Avatar billede sunjihai Nybegynder
04. december 2009 - 19:45 #3
I første omgang ligner det faktisk, at det har løst problemet :)

Tak skal du have for hjælpen
Avatar billede b-and Novice
04. december 2009 - 22:01 #4
Vekommen... *S*
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2009 - 08:33 #5
Gad vide hvilket svar??
Avatar billede sunjihai Nybegynder
05. december 2009 - 11:43 #6
Hov det fremgik ikke tydeligt nok af mit svar - men det var til b-and's svar. Når det er sagt, så oplever jeg egentlig stadig problemet, dog ikke på samme niveau som før. Men det hænder stadig ind i mellem at PC'en fryser under opstarten. Kender I andre mulige løsninger på mit problem?
Avatar billede sunjihai Nybegynder
05. december 2009 - 11:44 #7
... Altså efter jeg har gennemført en CHKDSK
Avatar billede b-and Novice
05. december 2009 - 11:49 #8
Prøve med lidt oprydning:

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Lad programmet opdaterer, men du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Start Regsupreme, klik på Registry cleaner
Første faneblad Options her sættes prikken i Aggressive.
Andet faneblad Mode her skal prikken være i Reference mode.
De resterende faneblade, skal man normalt ikke røre ved.
Når det er gjort, klik på Start, klik på Ja/Yes til advarslen.
Når forløbet er færdigt, klik på Fix.
Klik på Ja for at lave backup.
Please give a description for this backup
Jeg skriver altid datoen, f.eks 301207, klik så på OK.
Når den er færdig, klik på Close.
Gentag forløbet to-tre gange.
Genstart.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

Hjalp det??
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2009 - 11:50 #9
Det skader heller ikke at højreklikke på dit C: drev gå ind i egenskaber funktioner undersøg nu sæt flueben i begge felter og genstart det tager nogen tid!
Avatar billede sunjihai Nybegynder
07. december 2009 - 21:42 #10
Nu har jeg prøvet at følge begge jeres forslag, og på nuværende tidspunkt er der ingen problemer. Men det samme oplevede jeg også efter at have foretaget en CHKDSK, så jeg venter lige en dags tid med at konkludere at problemet er helt løst. Foreløbig skal I i hvert fald begge have en tak for hjælpen :)
Avatar billede sunjihai Nybegynder
08. december 2009 - 15:28 #11
Jeg er ked af at måtte ulejlige jer igen, men problemet lader stadig til ikke at være løst. Snakker vi nu om en formatering eller er der andre måder problemet muligvis kan løses på uden en formatering?
Avatar billede b-and Novice
08. december 2009 - 15:42 #12
Hent Malwarebytes Anti-Malware [url="http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe"]her[/url] og tryk på Kør

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig.  Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.  Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).

Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.

OBS!!  Ovenstående scanning skal foretages som enkelt scanning for samtlige brugere på maskinen - det vil sige, at der skal logges ind på hver enkelt bruger og køres en scanning…

Kopier indholdet herind.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. december 2009 - 19:39 #13
Der en mulighed mere du mister måske nogle servicepakker men de kan geninstalleres! sæt din xp i og start installation fra cd kør forbi det første tilbud om rep hvis du ikke har en rep disk!tryk f8 og kør til du får mulighed for at installere hvis en af mulighederne er kør rep så følg den du mister ingen af dine filer!!