Avatar billede kristian79 Nybegynder
04. december 2009 - 14:31 Der er 3 kommentarer

USB- memorystik genkendes ikke

Hej
Jeg har et usb-memorystik som pludselig ikke kan genkendes af min computer mere. Jeg har prøvet på forskellige computere, men der kommer den samme meldning ud.

Jeg har mange timers arbejde liggende på memorystikket, og jeg er noget træt af, at den ikke virker mere.

Er der nogle af Jer, der har en løsning på mit problem?

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede Niclas Praktikant
04. december 2009 - 14:39 #1
Hmmm.. Tjaah du kunne vel sætte den til den computer du lagde filerne over i den fra... For at se om den virker. Derfra kunne du så flytte filerne via et andet stik/telefon eller hvad du nu har.

Eller måske mangler der en eller anden form for driver til den? Prøv at kigge hos producenten eller via Windows Update.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2009 - 14:40 #2
så har du ikke mange timers arbejde liggede der mere...
formateringen er røget - evt fordi du hev usb'en ud af pc mens den var i gang med at blive skrevet til.
Windows har 'sikker fjernelse af hardware' - det er meningen, at den skal bruges.

Prøv at finde en linux-maskine - de har en anden tilgang til fat-diske, og kan derfor muligvis læse data.
I givet fald - kopier alle filer ud, formatér usb'en, og kopier filer tilbage.

Du kan også hente dette
http://www.dirfile.com/paragon_rescue_kit_express.htm
bænde på cd, og boote på den for at se, om den kan gendanne filsystemet.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2009 - 16:24 #3