Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 16:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Oprettelse af felt M/K

Hej.

Jeg skal i Access 2003 eller 2007 oprette et felt, hvor der kun må kunne indtastes "M" eller "K" for mand eller kvinde.

Hvordan kan dette lettest gennemføres?
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 17:04 #1
Well if it can only be M or K (mand eller kvinde) then one idea would be to us ea Yes/no (True/False) field

Mand = Yes (True)

otherwise it can only be No (False for Kvinde)
Avatar billede petersen7913 Forsker
03. december 2009 - 17:08 #2
Protest ;o)

Kvinde = Yes (True) og Mand = No (False)

He he he

En anden mulighed er, at du laver en liste med værdierne M og K når du oprettet feltet. Så sætter du feltet til at slå op i listen og kun give mulighed for at vælge en værdi fra listen.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 17:09 #3
You can also use the validation Rule property for a text field

"M" Or "K"
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2009 - 21:26 #4
Fortolkning skal altid være udelukket ved velvagt feltnavn og her vinder isMale som den korteste.
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2009 - 21:44 #5
mange tak og god weekend til alle