Avatar billede Villiam Nybegynder
02. december 2009 - 21:53 Der er 8 kommentarer

PC ændrer klokke/dato og årstal

Ved hver opstart kommer jeg ind i biros og skal rette klokken7datoen og årstallet,og computeren bli´r meget langsomt.
Har kørt virustest,men intet hjælper kan jeg få et forslag der kan rette dette prblem
Bruger Windows XP Home
Avatar billede justrace Novice
02. december 2009 - 21:57 #1
Det er nok bare det lille knap-celle batteri på bundkortet der er dødt.

Udskift med nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2009 - 21:59 #2
Tror det lille batteri på bundkort er fladt. http://www.technibble.com/articlecontent/2007/12/remove-battery.jpg
Avatar billede mugs Novice
02. december 2009 - 21:59 #3
Jeg tror ikke det er et Access problem. Nu skriver du ikke noget om, hvad dato- tidsgruppen viser, men har du checket dine regionale indstillinger i kontrolpanelet?

Hjælper det ikke, vil jeg råde dig til at afslutte spørgsmålet her, og oprette det igen i virus / malware kategorien. Et viruscheck er ikke altid efektivt.Der kan sagtens ligge noget malware / spyware som dit antivirusprogram ikke detekterer.
Avatar billede Villiam Nybegynder
02. december 2009 - 22:03 #4
Vil prøve at udskifte batteriet,og afslutter spørgsmålet her.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2009 - 22:04 #5
Husk at acceptere dit eget svar.
Avatar billede justrace Novice
02. december 2009 - 22:08 #6
Når den går i BIOS ved opstart er det også det mest sandsynlige at det er batteriet.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2009 - 22:14 #7
Helt enig med justrace
Avatar billede justrace Novice
02. december 2009 - 22:16 #8
Jeps, og hvis du vil have noget at bruge ventetiden på til butikkerne åbner, kan du køre de 2 test på denne side:  http://security.symantec.com/sscv6/home.asp?langid=ie&venid=sym&plfid=23&pkj=ZMFMRHYTINMHDKDCWLL&bhcp=1