Avatar billede pkj7480 Juniormester
02. december 2009 - 19:31 Der er 2 kommentarer

Manglende joinnøgle

Jeg vil gerne have en database med min musiksamling. Jeg fandt Access udgaven fra 2003, men jeg har 2007 versionen på maskinen. Efter at have åbnet arket i 2007 og konverteret så det hele meget fornuftig ud. Jeg oprettede en formular til indtasning af data - og så gik der ged i det. Da jeg nåede til feltet "skæring" kom der en meddelelse nederst: Posten kan ikke tilføjes fordi joinnøglen til tabellen "skæring" ikke er i postsættet. Hvorfor??? Og hvordan kan jeg rette dette??
Avatar billede mugs Novice
02. december 2009 - 19:39 #1
Har ikke selv 2007 men et gæt er, at der mangler data i tabellen "skæring".

Jeg gætter på, at du har oprettet en CD i en tabel og denne post (CD) har ikke nogen tilsvarende relateret post i tabellen "skæring". Prøv at oprette en post i "skæring" og indtast derefter posten igen.
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2009 - 19:50 #2
As mugs says, you most probably need data in the table "skæring"

But if a value isnt required from the table then you could change the "Required" property to "No".

You could also take a look at this link for some ideasa sto how you can get some data into the table table.

http://www.databasedev.co.uk/not_in_list.html