Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
02. december 2009 - 18:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PhotoShop Elements 6

Min PSE 6 vil ikke acceptere RAW billeder. Jeg ved, at dette program skal kunne vise RAW billeder. Hvad er der gået galt eller hvad skal jeg evt. gøre for at få det til at virke?
Avatar billede justrace Novice
02. december 2009 - 18:13 #1
Hvilken version af Camera RAW har du?
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
03. december 2009 - 22:06 #2
jeg har et Nikon D90
Avatar billede justrace Novice
03. december 2009 - 22:15 #3
Det er f..... et godt kamera, men mente nu mere den RAW-converter der er i Elements.

Kig i "Help - About Plu-ins" og klik på Camera RAW. Så skulle den gerne fortælle hvilken version.
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
03. december 2009 - 23:07 #4
Ja, jeg er også meget glad for kameraet. Jeg har Adobe plug-inn vers. 4.2. Håber meget du kan hjælpe mig med hvordan jeg får skidtet til at virke.
Avatar billede justrace Novice
03. december 2009 - 23:22 #5
Så skal du opdatere til nyeste. Ved ikke om Elements 6 understøtter nyere end 4.3.1, og om D90 er understøttet i den. D3 er, men mener D90 kom lidt senere end D3.

Det er sådan at Camera RAW bliver opdateret når der kommer nye kameraer, men supporten fortsætter ikke i ældre versioner.

Men prøv lige at opdatere, og se hvilken version du kan finde. Du burde kunne opdatere ved at gå i Hjælp - Update.
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
03. december 2009 - 23:33 #6
Jeg har opdateret programmet, men kan du fortælle mig om RAW-plug-inn skal aktiveres på en eller anden måde eller om den er aktiveret. Jeg er ikke nogen ørn til dette her, derfor spørger jeg. I værste fald må jeg jo udskifte til PSE 8 eller evt. bruge et gratisprogram.
Avatar billede justrace Novice
03. december 2009 - 23:38 #7
Hvilken version har du efter opdateringen? Ellers hop her til og hent 4.3.1 manuelt. Husk at læse hvordan du lægger den ind.
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
03. december 2009 - 23:41 #8
den version jeg nævnte er efter opdateringen
Avatar billede justrace Novice
03. december 2009 - 23:53 #9
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
04. december 2009 - 00:00 #10
ser på det i morgen med friske øjne. Du skal foreløbig have tak for hjælpen og din tålmodighed.
Avatar billede justrace Novice
04. december 2009 - 00:03 #11
Helt i orden. Det er nu ikke den store proces der skal til.
Avatar billede justrace Novice
04. december 2009 - 00:09 #12
Hov, den var til MAC.

Her er den til Win:  http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4582
Avatar billede justrace Novice
04. december 2009 - 23:33 #13
Fundet ud af det?
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
05. december 2009 - 17:54 #14
nu har jeg hentet den camara-raw som du gav mig linket til. Pakket filen ud, installeret filen - og intet er sket. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede justrace Novice
05. december 2009 - 18:08 #15
Har du lagt den det rigtige sted?

Det skal jo være der hvor den tidligere lå, og den skal overskrives. :)

Havde du programmet åben da du installerede den?
Hvis ja, så genstart programmet.
Avatar billede Preben-Schmidt Nybegynder
08. december 2009 - 14:05 #16
Langt om længe lykkedes det. Tak for din hjælp.