Avatar billede mullechip Novice
01. december 2009 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Billedet på min PC er vendt på siden

Jeg ved, at det er muligt at vende billedet på pc skærmen på siden eller på hovedet, men jeg kan ikke huske, hvordan man gør. Jeg har nemlig på én eller anden måde fået vendt billedet på siden...
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
01. december 2009 - 21:38 #1
Kan du huske om det var skærmens knapper (hvis den har det) du gjorde det på, eller om det var i computerens indstillinger?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. december 2009 - 21:52 #2
Hej..

Prøv "Ctrl" + "Alt" + "Pil op"..
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2009 - 22:11 #3
Nogle pc`ere med Nvidia grafikkort / Ikon nede ved uret kan ikke roteres med piletasterne.

H-klik på Nvidia ikon og vælg Nvidia control panel
vælge "SKÆRM"
Klik på Rotere skærmbillede og ændre der.

Kan også være på anden måde med Nvidia:
klik på skrivebordet, klik på egenskaber, klik på faneblad Indstillinger, klik på knappen "Avanceret"
Klik på fanebladet med dit grafikkort
Det er muligt at du skal trykke på en knap som hedder noget med "Start Nvidia kontrolpanel"
Nu skulle du gerne få et nyt billede op - her kan du vælge "SKÆRM"
Gå først ind under punktet "Flere skærme" og vælg din(e) skærme der. Når det er udført, så skal du under "Udseende" klikke på linien "roter skærmbillede", når du har klikket på den, så skulle du gerne have div. muligheder for at rotere skærmen
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2009 - 22:16 #4
Ps. For info til næste gang :-)
- du har oprettet spørgsmålet i en forkert kategori, denne katergori er beregnet til fej på selve Eksperten.
Avatar billede teknik Juniormester
01. december 2009 - 23:36 #5
Hvis du kunne bidrage med nogle basale informationer så som.
Fabrikat og model på din PC
eller - bedre - fabrikatet på dit grafikkort,
Samt hvilket operativsystem du kører med

- Så ville det forenkle tingene en hel del.

****
for at hitte grafikkorts fabrikat kan du fx. kigge i enhedshåndtering ved at gøre følgende:
Hold windows tasten ned og tryk bogstavet r (for "run")
så åbnes dialogboksen "kør program".
Skriv:    devmgmt.msc  i "åbn" feltet
og klik ok.

Klik så på + tegnet ud for punktet skærmkort, og skriv tilbage her, hvad der så kommer frem i linien under skærmkort
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
08. december 2009 - 12:04 #6
- er der fundet en løsning på problemet ? -
Avatar billede haverslev Novice
12. december 2009 - 15:06 #7