Avatar billede hundevennen Nybegynder
01. december 2009 - 09:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sikkerhed på en database

Jeg har 2 filer en opret og en rediger.asp - de bruger begge den samme forbindelsesfil til databasen.
Problemet er med en bruger der på vore intranet er medlem domainUsers der har fuld læse rediger og skrivedagang.
Han kan fint komme igennem til at redigere i databasen, men når han går på opret kommer der en fejl med fejl80004005 microsoft jetengine could not open file already in use.

Det ved jeg godt er en sikkermelding, men på redigerfilen går han lige igennem, men opretfilen ingen adgang???????
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. december 2009 - 09:45 #1
Du har oprettet det 2 gange :)
Avatar billede mireigi Novice
01. december 2009 - 11:02 #2
Lyder som om at forbindelsen til databasen aldrig bliver lukket.
Prøv at lave en fil kaldet "connection.asp" med følgende indhold:

Dim conn
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.ConnectionString = "Din_Connection_String_Her"

Denne fil inkluderer så på alle sider der skal bruge den connection:
<!--#include virtual="/Mappe_Til_Filen/connection.asp"-->

Hver gang du skal bruge databasen gør du følgende:
conn.Open

Kør_Din_Query

conn.Close

Ligegyldigt hvilken type database du anvender (Access/MSSQL/MySQL) er dette en god ting at gøre.

Umiddelbart lyder det som om du anvender en Access database.
Avatar billede hundevennen Nybegynder
03. december 2009 - 13:28 #3
mireigi - du har ret det er en accessbase - men jeg har skrottet accessbasen og lagt det hele over i en mssqlbase og har nu ingen problemer. - det var iøvrigt ikke min connectionsfil - den indeholdt det du har brskrevet