Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 21:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Skærm død efter startup

Når jeg starter min computer ser alt normalt ud, men efter windows load baren forsvinder signalet fra min skærm og alt er sort.

Problemet opstod da jeg fjernede skærm stikket, mens computeren kørte, men det burde vel ikke udgøre et problem?

Jeg benytter Windows vista og min skærm er en view sonic. Hvis der er nogen der kan hjælpe, vil det være stor hjælp for mig.

på forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 21:42 #1
Generelt må man aldrig afmontere/montere kabler til hardware når windows er oppe at køre. Kan du starte computeren i fejlsikret tilstand, med billede på?
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 21:47 #2
Ja den kører i fejlsikret.
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2009 - 21:50 #3
Når du trykker på F8 for at kommetil fejlsikret tilstand, så prøv at vælge punktet "VGA tilstand istedet for.
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2009 - 21:54 #4
Ups, hedder vist "Aktiver video ved lav opløsning...." i Vista
Og du skal så nok ændre skærm opløsningen efterfølgende, såfremt du kommer ind på skrivebord osv :-)
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 21:59 #5
Tænkte nok det var det du mente, men det virker ikke med video ved lav opløsning.
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 22:00 #6
Tænkte jeg kunne lave en system gendannelse måske, fra fejlsikret tilstand? Andre ideer?
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 22:02 #7
Jeg kunne også prøve at geninstallere skærmdriveren?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 22:02 #8
Prøv sidst kente konfiguration hvor computeren virkede.
Er også i fejlsikret
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2009 - 22:06 #10
Ja da, der er andre ideer, sysgendannelse kan muligvis, hvis du er heldig.
Ellers er der andre ting her,  men så skal du måske også arbejde lidt fysisk :-)

Prøv først at gå i bios og lav en reset til "default settings" eller kan også hedde "load optimized settings" - som regel ved at trykke på F9 når man er i bios og derefter gemme ændringer ved at trykke på F10 og tryk på Y for at gemme.

ellers:
Kan du også prøve at fjerne al strøm fra maskinen, pil kabinet siden af og find det lille 3V. Knapbatteri der er på bundkortet.
Det batteri fjerner du fra sin sokkel i ca. 1 minut og derefter kan du sætte det i igen og koble strøm osv. på igen og strte maskinen op - forhåbenlig med billede og at du lige skal acceptere bios ændringer, evt. stille tid/dato også :-)

Se sådan ud:
http://www.hardwaresecrets.com/article/81
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 22:07 #11
Sidst kendte konfiguration virkede heller ikke, så jeg prøver en systemgendannelse.
Avatar billede haverslev Novice
30. november 2009 - 22:09 #12
Smutter i seng, skal tidligt op :(
Kigger forbi imorgen.
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 22:11 #13
Tak for hjælpen i hvert fald. Du kan lige smide et svar, (til jer begge to), så jeg kan give nogle point hvis jeg løser problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 22:13 #14
Er her stadig en halv time hvis du har brug for hjælp
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 22:19 #15
Så er der hul igennem. En systemgendannelse gjorde tricket. Tusind tak for hjælpen. Smid endelig et svar begge to.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2009 - 22:23 #16
Det kommer her. Husk 1# til en anden gang!
Avatar billede zulaff Nybegynder
30. november 2009 - 22:43 #17
Ja. Har også brugt det før. Ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på det.
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2009 - 09:14 #18
Hmm, takker da for points?
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2009 - 09:23 #19
Skrev jo:
Smutter i seng, skal tidligt op :(
Kigger forbi imorgen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2009 - 16:17 #20
Haverslev jeg oprettter et spm til dig hvor du får 75 point. Er det ok med dig?
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2009 - 17:44 #21
Fint og OK - får desværre ikke emails fra eksperten, sidste modtagne er kl.09:05 imorges :-(