Avatar billede para7 Nybegynder
30. november 2009 - 14:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrive Header på webside

Jeg har brug for at få fat i headeren (Adressebarens URL for browseren).
Jeg har prøvet med alle mulige server variables. Er der ikke en måde?

Min header er fx http://domain.dk/subfolder2/default.aspx
Og jeg vil gerne finde ud af om man er på forsiden af webbet eller er klikket videre.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 14:33 #1
Avatar billede para7 Nybegynder
30. november 2009 - 15:31 #2
Jeg får desværre ikke foldernavnet med ved som nævnt at bruge
Request.ServerVariables("SERVER_NAME") & Request.ServerVariables("URL")
får jeg domain.dk/default.aspx

Jeg har brug for at detekte subfolder2
Avatar billede foo85 Novice
01. december 2009 - 01:51 #3
Det er noget tid siden jeg har skrevet noget i ASP, men er da ret sikker på at enten HTTP_URL eller SCRIPT_NAME skulle kunne gøre det du gerne vil...

Request.ServerVariables("HTTP_URL")
Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")

hvis du er på www.domain.dk/sub/file.asp?var=helloworld
vil de returnere "/sub/file.asp?var=helloworld" skulle jeg mene...

Det er utestet, og som sagt er det noget tid siden jeg har rodet med ASP, men har haft held til at hente adresser ud med de variabler...

Da jeg skrev ASP havde jeg en MSDN side bogmærket, og den stod næsten altid åben når jeg sad og skrev...
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms524602.aspx
Avatar billede para7 Nybegynder
01. december 2009 - 06:55 #4
Tak foo85
Jeg har prøvet de to også. Og jeg har udskrevet ALL_RAW og ALL_HTTP. Folderens navn er der ikke.
MEN hvis jeg prøver på et ASP site, der ikke er ASP.NET, så får jeg foldere udskrevet. Så du har ret at <%=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")%> udskriver foldere.
Jeg må oprette mit spm under ASP.NET.

Tak for hjælp. Jeg lukker her.