Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Query

Hvad går der galt her?

Den kommer med følgende:
Operation must use an updateable query.

<%

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OleDb.4.0;Data Source="&Server.MapPath("mydb.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL sætning opbygges

strSQL = "Insert into comment (beskrivelse,filnavn,klik) values('" & Request.Form("beskrivelse") & "','" & Request.Form("filnavn") & "','" & Request.Form("klik") & "')"

' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing

response.write "Din kommentar er tilføjet"

%>
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 13:04 #1
Nu er det 110 år siden jeg har arbejdet med classic asp, men er det ikke fordi du mangler din connection på selve din sql-streng?

Altså noget ala:

strSQL = "Insert into comment (beskrivelse,filnavn,klik) values('" & Request.Form("beskrivelse") & "','" & Request.Form("filnavn") & "','" & Request.Form("klik") & "')", conn
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. november 2009 - 13:10 #2
Operation must use an updateable query.

Betyder som regel at IUSR_computernavn ikke har skriverettigheder til mappen hvor databasen ligger.

Så du skal lige tjekke NTFS rettighederne på mappen og give IUSR_computernavn skriverettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 13:15 #3
Okay, takker.. Det prøve jeg lige...
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 13:41 #4
Du havde helt ret...Konge... Tak for hjælpen..
Smid lige svar.. :-)
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. november 2009 - 13:58 #5
flx666. Hvem skal lægge et svar? Du skriver Konge, men det er kun kgkg og thomasso som har kommenteret tråden.:)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 14:00 #6
Sorry.. hehe... Det var pga. rettigheder... :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2009 - 14:04 #7
Hehe. Ja jeg var sgu også i vildrede i forhold til det med navnet :-)
Avatar billede kgkg Nybegynder
30. november 2009 - 14:09 #8
#7. hehe, ja, så var jeg da ikke den eneste ;-) Nå men så må det jo være mig, som flx666 vil have et svar fra, så det får han her.