Avatar billede swamboo Seniormester
29. november 2009 - 23:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

flere inner join's

Jeg har allerede denne Join:

"select * from Aftaler Aft INNER JOIN Intervaltekster It on It.Interval_id = Aft.Maaned where KundeId = "

Men jeg har i "Aftaler" også en række der hedder "Tekst_id" som gerne skulle joines til en anden tabel.
Men HVORDAN????

Takker...!!!
Avatar billede softspot Forsker
29. november 2009 - 23:32 #1
Det kommer lidt an på hvilken database, men jeg ville forsøge dette (SQL Server):

SELECT *
FROM Aftaler Aft
INNER JOIN Intervaltekster It ON It.Interval_id = Aft.Maaned
INNER JOIN Tekst T ON T.id = Aft.Tekst_id
WHERE KundeId = 1

Jeg antager at den anden tabel hedder Tekst og at nøglen hedder id, men i princippet smider du bare flere joins på. Hvis det er en Access-database, skal hver JOIN-sæt i parantes og der er nogle restriktioner på, hvordan du kan joine. Generelt vil det fungere, hvis du benytter samme join-metode (f.eks. inner, left eller right) for alle joinede tabeller.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. november 2009 - 23:32 #2
Hvis du skal gøre det i SQL kan du tage tabellen med to gange med to forskellige aliaser.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. november 2009 - 23:41 #3
Jeg tror softspot har ret. Jeg overfortolkede dit spørgsmål.
Avatar billede swamboo Seniormester
29. november 2009 - 23:49 #4
Jeg tillader mig godt nok at køre acces :o)

Jeg leger lige lidt med forslaget, og så vender jeg tilbage :o)

Takker
Avatar billede swamboo Seniormester
30. november 2009 - 00:18 #5
Den laver fejl. Jeg kan få de 2 join sætninger til at køre hver for sig, men sammen vil de ikke arbejde...
skal der ændres noget for at få det til at virke på Access?
Avatar billede softspot Forsker
30. november 2009 - 00:28 #6
Prøv med denne udgave:

SELECT *
FROM (Aftaler Aft
INNER JOIN Intervaltekster It ON It.Interval_id = Aft.Maaned)
INNER JOIN Tekst T ON T.id = Aft.Tekst_id
WHERE KundeId = 1
Avatar billede swamboo Seniormester
30. november 2009 - 16:51 #7
PINGO.....
Lige i øjet!!
Smid lige et svar :o)

Takker for hjælpen!
Avatar billede softspot Forsker
30. november 2009 - 17:43 #8
Velbekomme :-)
Avatar billede softspot Forsker
30. november 2009 - 22:51 #9
Tak for point :-)