Avatar billede f-arn Guru
28. november 2009 - 10:33 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

indlæg vises ikke

Jeg er kender godt til http://www.eksperten.dk/spm/893460
men da Admin/Coadmin tilsyneladende ignorerer det opretter jeg et nyt.
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 10:36 #1
Avatar billede f-arn Guru
28. november 2009 - 10:55 #2
Ja og det kan jeg ikke se
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2009 - 11:12 #3
Du kan skrive til Admin her: info@eksperten.dk
Vi brugere kan ikke gøre noget for at afhjælpe problemet......
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2009 - 12:24 #4
vejmand>>Det er vel derfor det er postet i den kategori der hedder Fejl, eller? Tror ikke spørger søger hjælp fra os andre. Tror bare han prøver at "vække" admin og gøre andre opmærksomme på det.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2009 - 12:44 #5
michael_stim >> Rolig nu, gjorde bare opmærksom på, at der er en e-mail adresse til Admin.
Spørger linker jo selv et spørgsmål om det samme.  :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2009 - 12:48 #6
Det var skam ikke et angreb, vejmand ;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 13:13 #7
Ja Eksperten kører IGEN  forbandet dårligt. Det er en kamp for
at få lov at se de nye kommentarer i et spørgsmål.
Hvem kører egenlig det show? Glade amatører? Så må de da søge
professionel hjælp.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2009 - 13:32 #8
He he, ja det er muligt at det gamle layout var gammeldags og kedeligt, men det funkede.

Det "gamle Eksperten" minus karma systemet, så var mange problemer løst.  :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 13:46 #9
Det "gamle Eksperten" minus karma systemet. Helt enig:)
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 18:10 #10
jeg oprettede et indlæg i dette spørgsmål,
http://www.eksperten.dk/spm/894130#reply_7496212
for at få CoAdmin til at se på disse spørgsmål.
Og at du skulle få nogle proff. til at kigge på det.
Jeg lagde tillige link til dette spørgsmål og det jeg selv har oprettet -
Men indlægget blev simpelthen slettet og fjernet fra hans spørgsmål - UDEN at give nogen form for besked

Det kalder jeg virkelig en Admin. der forstår at hjælpe og gøre noget ved problemerne.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 18:23 #11
Hvis dette ses -Så har jeg fået en mail om at haverslev har lagt en
kommentar. Men det er så det. Kommentaren kan jeg ikke se.
Den sidste kommentar jeg kan se, er min egen #9 ØV!!!
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 18:36 #12
Nå nu lykkedes det endelig at se haverslevs kommentar.

haverslev
At dit indlæg simpelhen blev fjernet, er jo en ren faliterklæring
for "Eksperten" Når udygtighed kombineres med fejhed, er bunden nået. For de som kender Eksperten er respekten jo styrtdykket.
Det er sørgeligt at overvære at noget godt bliver ødelagt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. november 2009 - 18:38 #13
Syndes det er helt hen i skoven det her. Det mindste exp. kunne gøre, var at informere. Bare et lille "Vi ved at der er problemer, men der arbejdes på det.".
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 18:44 #14
Enig, det her er under AL kritik.
Jeg skrev mit indlæg i hans spørgsmål - som første kommentar og kort efter skrev justrace sit indlæg som kommentar  #2.
Jeg er virkelig skuffet over den behandling.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2009 - 18:44 #15
Nu er kommentarer omkring driftsproblemer i Lars's tråd om ey eller andet vel rimeligt klart spam. Der er en kategori til den slags. *OG* mulighed for at sende direkte besked.

Men ellers er jeg meget enig i, at der skal informeres om den slags. Det er en ret irriterende fejl.
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 18:51 #16
Jeg bad ham blot om at se på de problemer der er og henviste hertil.
Admin har jo holdt sig væk fra ALLE spørgsmål der er blevet oprettet med div. problemer. Det siger vist mere om Admin. end det gør om os.
Når så admin "dukker" op i at stille et spørgsmål selv, uden at ænse de probelmer et ord eller to, ja, så tillader jeg mig at gøre ham opmærksom på det, i hans eget spg.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 18:52 #17
En kategori til den slags. Jooh, og hvad så? prøv at se her,
på michael_stims spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/892348
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 19:50 #18
Haverslev -> http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
2. Regler for brug af Eksperten.dk
- 1. Det er ikke tilladt at:
- - 8. spamme, flame eller skrive indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål.
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 19:53 #19
Men, hvis man ikke kan få udmelding fra Eksperten eller andet må man enten acceptere det og nyde synet mens tingene falder fra hinanden - i håbet om at der kommer en rettelse/feedback senere.

... Eller finde et andet sted, men øhm, mener ik' rigtig der er noget andet sted som E´, ej heller at et andet sted rigtig ville føles ligesom E´ gør (for mit vedkommende).

- Så jeg sejler p.t. optimist jolle :P
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 20:27 #20
mclemens > jeg er udemærket klar over reglerne.
Det berettiger dog ikke i at mit indlæg bliver fjernet UDEN ydeligere kommentar - admin eller ej.

Jeg forventer som minimum at der bliver tilkendegivet at det f.eks er spam og ikke hører til eller det fjernes pga. af det og det eller at der oplyses om at jeg skal skrive mit indlæg et andet sted eller noget i den retning.

lars_pcworld.dk kan IKKE som privatperson FJERNE indlæg, altså han optræder som admin i hans eget spørgsmål.

Tillige har jeg ikke set nogen steder, at en admin IKKE må kontaktes i det og det tidsrum, da han holder fri fra fredag kl. 16 og til mandag kl.08 :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 20:50 #21
haverslev -> Nej, det har du ret i, indlægget burde have været anmeldt og så burde en co-admin træffe en afgørelse for hvad der skulle ske (helst en tredjepart). Og du burde have været orienteret om at du havde brudt reglerne samt hvilken regel du havde brudt.

Jeg kan godt se din bekymring om at lars_pcworld.dk optræder som admin i hans eget spørgsmål, men først og fremmest skal vi lige klarlægge om det er forkert at fjerne indlægget - og uanset, hvor lyserøde briller jeg tager på, så kan beslutningen herom forsvares iflg. E´s regler.

Og så ved vi heller ikke om spørgsmålet vedrører hans arbejds pc og dermed er et arbejd relateret spørgsmål og om udsagnet at han optræder som privat person kan benyttes i denne sammenhæng.

Vedr. kontakt tidsrum, næh - men det foregår som sagt ikke via. spørgsmål, da det strider imod E´s regler (medmindre kontakten foregår via. et spørgsmål som omhandler emnet) - der er mail og pm.

(se evt. også punkt 2.4 og 2.5 hvis du vil klage
- selvom jeg dog ikke tror at du får ret i klagen.)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 20:50 #22
mclemens
Så så! ikke flere julebryg i aften*G*
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 20:54 #23
(P.s.: Synes dog en anmeldelse og reaktion fra coadmins grundet et enkelt irrelevant indlæg er en smule, øhm, at skyde gråspurve med kanoner, ville nok foretrække en lille pm om at man skal holde sig til relaterede spørgsmål, mails eller pm ... istedet for det andet)
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 20:55 #24
off-line, ja mig og haverslev bli'r da
snart bannet med alt den offtopic ;)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. november 2009 - 21:32 #25
Vi er klar over problemerne og ser på dem når udviklerne møder på arbejde mandag morgen.

Mht. til sletning af spørgsmål så må man gå ud fra at:

1) Du er en erfaren bruger der kender reglerne. På anden side er det klar at du er frustreret - derfor er dit uvedkommende indlæg slettet og du slipper for en advarsel / karantæne.

2) Der er en fin kategori til dette - hvis spørgsmålet var blevet var der kommet flere svar / diskussion som så var både i det forkerte spørgsmål og kategori. Det havde ikke gavnet nogen.

3) At du hijacker mit spørgsmål, overfalder mig verbalt og kræver svar lørdag aften tager jeg ikke specielt personligt - jeg kan sagtens slette dit uvedkommende indlæg uden at tage det personligt :-)

...og nej, ovenstående er ikke specielt meget til debat. Vil bruge tiden til at se hvorfor det er gået galt når jeg har fået at vide (mens jeg var ude og rejse) at der ikke var problemer med vores setup (hvad der så helt åbentlys er).

Men regn ikke med at der sker noget før mandag.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. november 2009 - 22:08 #26
I øvrigt: http://www.eksperten.dk/blog/22 (bare til orientering)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2009 - 22:11 #27
haverslev  slipper for en advarsel / karantæne, selv om han har været gå uforskammet, at sende et nødråb, i det forkerte spørgsmål.
Hvor storsindet, hvor humant og smukt. Jeg er så rørt at jeg må
tage mig en cognac, for at stive mig af.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. november 2009 - 22:16 #28
Og jeg ville gerne kommentere - men synes ikke det er passende at diskutere en brugers sag her...og håber du respekterer dette...så nyd cognacen i stedet. Skål :-)
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 22:24 #29
Jeg vil gerne pointere, at jeg IKKE har skrevet/nævnt noget som helst om dyr eller andet som der bliver ref. til i lars`s spørgsmål.
Men det har jeg blot ikke nogen mulighed for at bevise nu, og det er jeg fustreret over.
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 22:41 #30
haverslev-> Hmm, jeg tror det er en general henvisning til at folk kan mene at coadmins måske er dovendyr? eller lignende øgenavne - og ikke specifikt ment som værende rettet mod dit forhenværende indlæg.

- Delen om at blive overfaldet er nok den møntede del, da manden jo knap kan holde weekend (grundet coadmin status) ... og på sin vis virker en sådan tendens jo også skræmmende for andre der kunne overveje at søge en coadmin status. (ordet "og" i hans indlæg burde nok have været erstattet af "eller" - men de to ting følges jo nok tit ad?).

(P.s.: Synes aldrig at jeg har oplevet admins/coadmins som værende *dyr eller lignende - tværtimod, og jeg hælder til at det er resource fordelingen fra idg der er årsag til supportens mængde... Undrer mig dog lidt over at Lars ikke holder weekend, men vi tvinger ham jo nærmest til at være admin - selv når han er privat person, slemme os! ... vi kunne nok også have overlevet til mandag eller tirsdag, hellere det end at betale for E´, ik :) ...)
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 22:45 #31
- Og forresten, hvis du ikke havde lagt yderligere indlæg efter Lars havde skrevet "Du ... ... " og ryddet op i tråden, ville ingen ud fra tråden kunne vide, hvem der blev talt om - så at hans indlæg i tråden bliver "møntet" på din bruger profil er desværre grundet dine egne indlæg oprettet efter hans oprydning.
(Nåh, jeg har vist spist for meget sukker idag :P)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. november 2009 - 22:51 #32
Ok ok - jeg har også bundet en 2 liters faxe kondi her til aften så jeg er også oppe med opspærrede øjne :-) Og efter en uges konference og lidt tid til at redde min mails er jeg desværre først nået til E nu.

Bare til orientering har jeg slettet mit eget indlæg i tråden som mest var der som en forklaring (til haverslev) på hvorfor de første par off-topic indlæg i tråden var væk. Nu er det læst, så giver det ikke meget mening at have stående.

I øvrigt var jeg vist en struds (har ikke db-adgang her så jeg kan ikke læse det) - men lad nu det ligge, det er ikke så vigtigt. De var meget populære for et par år siden som investeringsobjekter og til bryllupsmiddage :-)
Avatar billede haverslev Novice
28. november 2009 - 22:52 #33
Jeg står ved mine indlæg og hvad jeg har skrevet i dem, men vil ikke have alt muligt andet udsag osv. "skudt" i skoene :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 23:26 #34
Haverslev skrev bl.a.:
"Nu da du er kommet til syne på E, kan du så ikke kigge div. spørgsmål igennem med  dårlige kørsel osv. osv. Få nu fat i et ordenlig firma der kan klare disse ting for jer, det her er ihvertfald ikke holdbart. Se bl.a. her: http://www.eksperten.dk/spm/894102 ..."

- Kan ikke udelukke at der er skrevet andet, men struds er ikke nævnt. Men der står selvfølgelig mellem linjerne at IDG's udviklere er inkompetente. (hmm, hvad er værst, at være en struds eller det at være inkompetent/dårlig til at vælge udviklere/løsninger)...

Nåh, ville bare lige kaste hvad jeg fandt herind - men jeg mener ikke den del om "dyr" benævnelsen, var den vigtige/alvorlige del.

(taget via. google søgning)
src - http://img510.imageshack.us/i/googlela.jpg/
Avatar billede mclemens Nybegynder
28. november 2009 - 23:29 #35
(p.s.: for at nå frem til teksten søgte jeg ad flere gange - ca.5 først, for herefter at korte søgningerne ned, så de gav det bedste billede af søgeresultatet ... åh joh, tak til http://www.google.dk også for "lån" af fairness of use resultater.)
Avatar billede f-arn Guru
29. november 2009 - 01:57 #36
Jeg fik hvad jeg ønskede:
Derfor lukker jeg
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
29. november 2009 - 15:16 #37
Hej

Så har vores udviklere haft tid til at se lidt på det her i weekenden.

Fejlen ligger hos vores hosting-selskab som ikke har fulgt vores anvisninger. De har sat en server i produktion de ikke skulle (uden vi lige havde været inde over). Det rettes mandag (eller rettere: Vi tager fat i udbyderen og siger at det skal rettes mandag).

Når indlægget er væk, skydes det at man er havnet på den server der er blevet opgraderet, og som ikke får besked på at cachen skal cleares ved nyt indlæg.
Avatar billede haverslev Novice
29. november 2009 - 15:32 #38
Ja det er da gode nyheder. :-)

Til gengæld så kommer der desværre ikke nogen mails mere!

kører mails også over flere servere ?
(nogen får åbenbart mails, andre ikke, så kunne tyde på 2 servere)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
29. november 2009 - 15:37 #39
Oh sig ikke noget om mails - det er et helt andet problem :-)

(det er typisk en server der skal genstartes, jeg sender beskeden videre til fyren der sidder med reset-knappen).

Jeg fik dog en mail om dit indlæg - så helt skidt er det ikke.