Avatar billede pkdkk Nybegynder
26. november 2009 - 08:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Software til - print billede, delt op i flere A4 sider.

Hej..

Jeg mangler noget software / eller en guide  - til hvordan man dele et print op i flere A4 sider..

Ideen er at jeg har "et billede af et land" som jeg gerne vil have op at hænge på vægen i stort format, så vil gerne kunne printe billedet ud delt op i flere A4 sider, og derefter tape dem sammen til et stort billede..

Hvordan gør jeg det, og kan det gøres fra Photoshop, eller skal der andet software til at styrer det?
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. november 2009 - 08:58 #1
Er ret sikker på Aperture 2 kan klare det. Kan godt gå ind og tjekke hvis du vil have det. :b
Avatar billede pkdkk Nybegynder
26. november 2009 - 10:34 #3
Humm, efter lidt google'ing - så kan jeg se Aperture 2 er til MAC??

Rasterbator laver det i dots, det kan jeg ikke rigtig bruge, da det er et billede inkl. noget tekst der skal deles op i en stor plakat.. og det ser ikke godt ud ..

Har i andre forslag til software???
Avatar billede preppydude Nybegynder
26. november 2009 - 10:43 #4
Desværre. Kender ingen gode programmer til sådan noget på Windows.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. november 2009 - 11:28 #5
Picasa kan også fremstille plakater af dine billeder.
Se punkt 3 her: http://www.erling-simonsen.dk/picasa11.htm

Men jeg ved ikke rigtig om dit problem er opløsningen i dit billede?
Er det derfor du ikke kan bruge Rasterbator?
Avatar billede pkdkk Nybegynder
26. november 2009 - 14:31 #6
Fandt selv et fedt open source projekt der kunne klare præcis hvad jeg skulle bruge..

Ellers tak for hjælpen drenge ;)

http://posterazor.sourceforge.net/