Avatar billede Yesterday Nybegynder
26. november 2009 - 06:46 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Må man IKKE give points til hvem man vil ?

Hej Eksperten !

Er det "forbudt" at give points til hvem men vil her på Eksperten ?

Jeg gav points til en "hjælper" - delte points i 2 ...

Men "A" syntes åbenbart at "B" ikke gav et godt nok svar, og blev mopset!

***************************************************
For:
"Du skal ikke regne med at folk hjælper dig mere. Det er totalt ulogisk at du overhovedet regner hans kommentar som et svar. "
***************************************************

Er det OK at "A" skriver sådan?
Avatar billede Yesterday Nybegynder
26. november 2009 - 06:48 #1
P.S
Nu håber jeg da at nogle vil hjælpe mig, selv om "A" skriver, at det skal jeg ikke regne med.

;-)
Avatar billede Yesterday Nybegynder
26. november 2009 - 06:49 #2
"A" hedder ...

Næh, det vil jeg ikke oplyse

;-)
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2009 - 07:08 #3
Jeg så godt "tråden" og selvfølgelig må du give point til hvem du vil. Jeg ville dog ikke ha' haft point som "B" men det berettiger selvfølgelig ikke reaktionen fra "A"

Andre kan ha' en anden mening!
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2009 - 07:09 #4
Du må lige henvise til det pågældende spørgsmål.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2009 - 07:18 #5
Det var det her http://www.eksperten.dk/spm/893589
jeg syntes at larry burde have takket nej til de point, og selfølgelig bestemmer du hvem du vil give point,men det berettiger selvfølgelig ikke reaktionen fra "A"for.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. november 2009 - 07:36 #6
Desuden er spørgsmål om eksperten generelt gratis. Så her behøver du ikke uddele point (så slipper vi for ballade ;o)).
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. november 2009 - 07:44 #7
(O:
Avatar billede jonner40 Nybegynder
26. november 2009 - 07:51 #8
Det drejer sig vel kort og godt om at hjælpe andre og så må spørgeren vel selv bestemme hvem der skal have point
bare de husker at lukke spørgsmål når der er fundet en løsning :o)
Avatar billede f-arn Guru
26. november 2009 - 08:05 #9
Enig med michael_stim, så læg selv et "svar", og accepter det, når du mener spørgsmålet bør lukkes.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. november 2009 - 08:05 #10
Ikke helt. Så kunne der forekomme en hel del fusk. Men har deltagerne deltaget aktivt, er det helt op til spørger.

Men fatter ikke at brugerne kan komme helt op i det røde felt over point. Man kan ligesom ikke købe noget for dem. Det er klart man kan blive iriteret over at spørger selv tager point uden et tak eller noget, hvis der er lagt tid på at hjælpe osv. Men ligefrem skændes over hvem der skal have point osv. Det fatter jeg ikke.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. november 2009 - 08:11 #11
Hov hov kig lige her..
http://peecee.dk/upload/view/206189
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2009 - 08:16 #12
MichaelWJ-IT !
Hvad lægger du svar for?
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. november 2009 - 08:18 #13
hehe
Avatar billede Yesterday Nybegynder
26. november 2009 - 09:24 #14
Tak.

Og MichaelWJ-IT vil altså gerne have de 20 points, kan jeg forstå på det hele?

OK for mit vedkommende. Men hvad siger I andre så til det?

Yesterday
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. november 2009 - 09:28 #15
Klart han ikke skal have de 20 point, han joker ;o) Læg du bare et svar og accepter.
Avatar billede Yesterday Nybegynder
26. november 2009 - 09:31 #16
Well ... Så gør jeg da det ...
Avatar billede Yesterday Nybegynder
26. november 2009 - 09:36 #17
Et svar fra Yesterday med tak for deltagelsen til alle
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
26. november 2009 - 09:59 #18
Ja det var bare en joke og velkommen til Eksperten.

Her kan jo ske lidt af hvert..

...Ha forsat en god dag... (O:
Avatar billede arne_v Ekspert
26. november 2009 - 14:42 #19
Grundliggende er det spoerger som bestemmer point fordelingen.

Spoerger kan bruge forskellige forskellige principper for fordeling:
- foerste korrekt svar
- alle der har bidraget
- den forklaring som spoerger fik mest ud af (bedste svar for spoerger)
etc.

Med henvisning til pind 2 mener jeg sagtens at du kan forsvare din point uddeling.

Jeg vil dog gerne pointere, at der ogsaa findes tilfaelde, hvor point tildelingen er aabenlys urimelig. F.eks. noget a la: der spoerges om X, A svarer paa X, der kommer saa et supplerende spoergsmaal Y, B svarer paa Y, og B for alle pointene.

Der er naeppe grundlag for at goere noget ved den slags i forhold til reglerne - man kan ikke forlange at coadmin skal vurdere substans i spoergsmaal og svar.

Men derfor kan svarere godt foele sig "snydt" med grund.

Man kan ganske vist ikke bytte point til penge, men point symboliserer jo ligesom ogsaa taknemligheden.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. november 2009 - 12:08 #20
"Alle som har bidraget" Ja hvis man har det. Men det har man
vel ikke, bare fordi man erklærer sig enig med den, som kom med
løsningen. Så kan enhver jo skovle point hjem.
Når Zeska blev irriteret, så er det næppe de få point det drejer sig om, men det at en anden bruger får point for Zeska´s løsning.
Det er jo rigtig, at spørger selv bestemmer hvem, som skal havepoint. Men at give point til en bruger, som i  det spørgsmål, ikke har bidraget til løsningen, eller udøvet større anstrengelser i forsøget, virker direkte meningsløst. Derfor mener jeg, at
yesterday har jokket i spinaten.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2009 - 14:49 #21
"bidraget" er jo saadan en lidt bloed ting. Nogen betragter det som bidraget med en bekraeftigelse, nogen betragter det som bidraget med en bekraeftigelse plus nogle ekstra finesser, nogen betragter det kun som bidraget med helt distinct forslag.

Det sker forholdsvis hyppigt at spoergere deler point ud til alle som har deltaget. Saalaengde det er svar som bare er skrevet, saa synes jeg at det maa vaere spoergers ret. Det vil vaere lidt frustrerende hvis nogen har lavet noget (stoerre stykke kode eller lignende) og saa skal dele 50%-50% med et "enig" svar.

Men jeg kan ikke hidse mig op over det spoergsmaal som dt drejer sig om her. Der er langt vaerre eksempler paa point tildeling. Hvis nu YD havde tildelt L alle point, saa kunne jeg have forstaaet, hvis Z var sur. Og den slags *ER* skam set ske.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. november 2009 - 14:58 #22
Nej det er da rigtigt. Spørgsmålet i sig selv, ligesom hvem
de implicere er, er ikke væsenligt. Det er princippet. Og ja,
det er da set værre, så måtte det aldrig gå værre end her:)
Avatar billede Yesterday Nybegynder
27. november 2009 - 16:36 #23
"Derfor mener jeg, at
yesterday har jokket i spinaten"

Nåh, men så blev jeg så klog ...

;-)

Yesterday
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2009 - 16:50 #24
Allerhoejest sat foden paa en graesplaene med "maa ikke betraedes". Der er mange andre som har koert plaenetraktoren gennem naboens blomsterbed. Hvis vi nu skal holde os til plante-analogierne.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. november 2009 - 18:08 #25
Ja det var jo bare humoristisk ment, men hold dig nu fra arnes plænetraktor*G*
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2009 - 19:57 #26
Well...
Karise burde nok ikke have haft point, men deltager man i mange spørgsmål er det ikke altid man lige får tjekket hvilket spørgsmål der er tale om, og så sker sådanne fejl - og det er netop hvad jeg tror der er sket her. Så yesterday burde nok have afvist det svar.
Men hvorfor yesterday ikke har skrevet at det ikke var helt fair at karise også fik point og bedt ham oprette point spørgsmål til zeska, ja det forstår jeg ikke helt.
Karise kunne også godt have oprettet et spørgsmål med point til zeska - han har jo ikke kunnet undgå at se zeskas reaktion ...

Men i bund og grund er fejlen hos yesterday, som nok nu burde have sørget for at zeska fik 15 point han blev snydt for.

.....
Avatar billede Yesterday Nybegynder
03. december 2009 - 21:15 #27
,-( Hulk

Yesterday´s fejl ...
Avatar billede Yesterday Nybegynder
03. december 2009 - 21:17 #28
Prøvede nu bare at være demokratisk, men muligvis skulle Karise have haft lidt færre end den gnavne zeska ...