Avatar billede dsjk Novice
25. november 2009 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tidsregistering - vis alle tasks i subform selvom der ikke er data

Hej,

Jeg arbejder på en database med tidsregistering.

Jeg har en tabel med ca. 60 tasks
1 tabel med år
1 tabel med uger
1 tabel emd personer

På min formular har jeg så 3 kombo bokse, hvor man vælger år, uge og person.

Jeg har så en underformular hvor den viser alle tasks som datasheet også selvom der ikke er indtastet timer.
Når man så indtaster timer i de forskellige tasks opdatere dem skjulte felter med det valgte år, uge og person.

Dette virker...

Det er pt. ikke nogen link imellem hovedformular og underformular, så derfor kan jeg få det til at virke, nogenlunde. Dog laves der ikke en ny post hvis jeg vælger en ny uge/år/person.
Kan jeg lave links imellem de to forme og så stadig få den til at vise alle tasks selvom der ikke er indtastet timeforbrug?
Hvis jeg sætter links op nu, viser den kun de tasks som der er indtastet data på i den valgte år/uge/person

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
25. november 2009 - 14:39 #1
Du kan ike lave links (relationer?) mellem formularer. Men du kan lave det mellem de forespørgsler der leverer data til formularerne. Prøv dig frem med hvilke relationer der fungerer (Alle data fra den ene tabel ...)
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2009 - 15:14 #2
I dont think we are getting the whole picture!

Are you using the thre combo to filter the data on the sub form?

Are "Timer" entered in the tasks table?

"Hvis jeg sætter links op nu, viser den kun de tasks som der er indtastet data på i den valgte år/uge/person"

If you are using the three combo for filtering then there is no record source (I dont think there is) so why set links?
Avatar billede mugs Novice
25. november 2009 - 19:01 #3
Tak for point.