Avatar billede 4u2x Nybegynder
25. november 2009 - 09:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Where QUARTER = 3 ?

Har udarbejdet følgende querystring:
SELECT rid,slutdato FROM `regnskab` WHERE QUARTER(slutdato)='3' GROUP BY slutdato ORDER BY slutdato DESC LIMIT 11

Får hverken fejlmsg eller nogen resultater jeg kan arbejde med. Meningen er at den skal udskrive alle datarækker hvor "slutdato" er i det "3. kvartal" deraf værdien 3 til QUARTER.

slutdato er en unix_timestamp værdi.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
25. november 2009 - 09:29 #1
løsningen:
MONTH(FROM_UNIXTIME(slutdato))='3'
Avatar billede showsource Seniormester
25. november 2009 - 10:31 #2
Det forstår jeg ikke, din løsning.
MONTH() er jo nummer på måned, ikke kvartalet ?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
25. november 2009 - 10:38 #3
Skulle hente sidste måned i hvert kvartal. Løsningen henter sidste måned i 1. kvartal og kan kopieres hvis man ønsker 2., 3. og 4. kvartal ligeså :)

Håber andre kan bruge koden til lignende løsninger.