Avatar billede steensommer Praktikant
25. november 2009 - 05:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skrive til password beskyttet computer

Hej

Nedenstående vises et lille udsnit af XML programmering. Ønsket er at programmet fra en computer på netværket kan skrive til et password beskyttet område på en anden computer (tilsluttet samme domæne). Hvordan kan password indsættes i denne programmering?

        Dim settings As New XmlWriterSettings
        settings.Encoding = System.Text.Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1")
        settings.Indent = True
        settings.NewLineOnAttributes = True

        Using writer As XmlWriter = XmlWriter.Create("\\192.168.16.11\data\" & "data_" & D & ".xml", settings)

vh Steeh
Avatar billede kdasummer Nybegynder
25. november 2009 - 13:27 #1
Der er flere måder at gøre dette på...
#1
Process.Start-metoden, hvor du kører f. eks. NET USE \\192.168.16.11\data /user:brugernavn kodeord (noget i den stil - kig på hvilke argumenter NET USE bruger...)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.diagnostics.process.start%28VS.71%29.aspx

#2
En rimelig avanceret måde, men hvor du slipper for NET USE...
http://west-wind.com/weblog/posts/1572.aspx

Her er lidt mere hjælp til emnet: http://stackoverflow.com/questions/29346/access-files-from-network-share-in-c-web-app

Husk også at hvis du vælger at hardcode kodeordet i dit program, så kan denne aflures, selv af folk der ikke har kildekoden.

Men umiddelbart burde det også være muligt at give adgang til nogle filer/mapper via f.eks. Active Directory vil jeg tro.
Avatar billede steensommer Praktikant
01. december 2009 - 09:10 #2
Hej

UNDSKYLD den lange ventetid. Problemet er blevet løst af anden vej. Det var en Linux server som har fået installeret SAMBA og derefter fået delt et directory.
Du får selvfølgelig point for dit arbejde og tak for det!
vh Steen