Avatar billede harryfink Praktikant
24. november 2009 - 23:40 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

HID Manager Error - hvordan får jeg den væk?

Hej,

Min nye Windows 7 Home Premium x64-computer kører derudad, bortset fra (i hvert fald) én irriterende fejl:

Hver gang jeg starter Windows, kommer der et fejlvindue med titlen "HidManager Error", og indholdet er:

"Cannot find ACPI-to-HID Mapper Driver"

Jeg aner ikke, hvad det betyder. Computeren kører som sagt fint, og jeg vil gerne bare have beskeden væk.

På forhånd mange tak,
Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 09:13 #1
det er lidt med spredehagl

hvilket bundkort ligger der i den.

kunne godt mistænke en bios opdatering til at være løsningen

men det kan også være en opdatering til din harddisk controler.

hent siw standalone til venstre

http://www.gtopala.com/siw-download.html

eller måske dette lille program kan det cpu-z

http://www.cpuid.com/cpuz.php

+

hvis du ved hvilket program der laver det fandt jeg denne løsning

Okay, problem solved with some help... just opend msconfig.exe, and unchekced the startup program causing the problem
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 09:19 #2
det er måske bare en driver der ikke installeret ordentlig

http://dllinfo.dll-free-download.org/a/16520-Acpihid.sys.html

Intel ACPI-to-HID Mapper Driver - Oak City Healthcare Tablet - Intel Corporation
Filetype : driver A device driver is a program that let windows to control your hardware(printer,sound card,monitor,cdrom,modem,mouse,etc.). Each hardware component in your computer requires a driver, otherwise it cannot be used by windows 98/2000/xp/vista.Update drivers of your PC will improve system performance and stability

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 09:20 #3
se bort fra linken i #2
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 10:53 #4
Hej - beklager den lange svartid. Jeg har hentet SIW, og det kunne godt se relevant ud. Men hvad er det, jeg leder efter? Kan ikke helt finde rundt i det.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 11:11 #5
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 11:37 #6
Ja, den er helt opdateret, skulle jeg mene! :)

Indmadsmæssigt ser den således ud:

CPU:
Intel® Core™ 2 Duo P8700 - 2.53GHz , 1066MHz FSB, 3MB L2 Cache

Chipset:
Intel PM45 + ICH9M
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 11:55 #7
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 12:11 #8
Cool, tak!! Er der nogen risiko forbundet med at installere dem? Det er som sagt en Windows 7 64-bit jeg sidder med. :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 13:52 #9
der kan altid være en risiko med alt og du vil aldrig kunne gardere dig imod alt men hvis ikke du prøver står du jo stille.
men stadig hvad er det for et bundkort---- 3 gang
hvis den er forkert kan du bare ikke sådan plejer det at være.

deres side er under rep i øjeblikket

i siw -motherboard=?????
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 14:00 #10
Undskyld, troede jeg havde svaret!! Her er hvad, der står i SIW:

North Bridge: Intel PM45 Revision 07
South Bridge: Intel 82801IM (ICH9-M) Revision 07

CPU: Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz
Cpu Socket: Socket P (478)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 14:50 #11
ja det har du da men bundkortet har vel et navn
det jeg bruger hedder asus p5q pro
det kan hedde abit og så videre.

http://i49.tinypic.com/2dsvio.jpg

det er navnet på selve kortet jeg skriver om.

det skal jeg bare vide hvis chipset driveren ikke virker - så skal vi på bundkort producentens hjemmeside og finde dem
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 15:07 #12
Der står bare Zepto og M15a (er dog en M15b, men de er praktisk talt ens) - er det tilstrækkelig info? De har næppe produceret bundkortet selv, men måske du kan regne ud, hvem der så har?
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2009 - 15:17 #13
det var lige det navn der skulle bruges hvis din opdat hos intel ikke vil lykkes

er der ikke noget med at de er gået konkurs

http://www.google.com/search?q=zepto&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=&oe=

prøv nu først intel
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 22:44 #14
Jo, de er... Fik computeren samme dag det skete. Hurra.

Prøver Intel...
Avatar billede harryfink Praktikant
09. december 2009 - 22:58 #15
Hmm. Det virkede ikke med Intel. Der står systemet ikke opfylder mindstekravene til installationen.

Men jeg kiggede i Enhedshåndtering, og der er 2x "Basissystemenhed", som ikke har nogen drivere installeret. (Der er udråbstegn ved de små ikoner.)

Når jeg viser "Enheder efter forbindelse", står de under "Intel(R) ICH9 Family PCI Express Root-port 5 - 2948".

Udover de 2x "Basissystemhnhed" står der under denneport 5 én enhed mere: "SDA Standard-kompatibel SD-værtskontroller".

Siger det dig mon noget? :)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 08:49 #16
nej men kunne godt mistænke en bios opdatering ville hjælpe

men prøve det her program og følg anvisningen på siden

http://www.zhangduo.com/udi.html

måske kan vi komme lidt nærmere en løsning
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 08:50 #17
husk det foregår ved at højre klikke på gældende fejl
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 09:36 #18
Det hjalp på de to ukendte enheder, tak!! (Det var to hukommelseskort-enheder.)

HIDmanager-fejlen er der dog stadig... Vildt underligt.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 09:45 #19
jamen det hjælper jo ikke på fejlen men nu ved du hvad det handler om.

du skal altså have en opdatering til pågæledende enheder - så er den løst

hvis du ikke bruger dem alligevel så deaktiver dem.

m.v.h
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 09:46 #20
Her er mange af Zeptos drivere (dog ikke specifikt til min maskine). Men måske kan du gennemskue, noget der kan bruges??

http://www.zepto.dkz.dk/
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 09:51 #21
Jo jo, jeg fandt den påkrævede driver via programmet uden problemer! (jmicron jmb36x driver) :)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:05 #22
den ligger her nr. 3 foroven

http://www.radarsync.com/drivers/d163803-jmicron_jmb36x_controller

du trykker på linken og venter lidt så kommer den frem foroven som en tilføjelse du kan højre klikke på og hente ned.
ok

http://i48.tinypic.com/voofaw.jpg

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:06 #23
beklager det var en 32 bit men her er den rigtige

64 bit

http://www.radarsync.com/downloaditem.aspx?locid=778155

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:07 #24
bae vent den fremkommer selv
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:09 #25
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 10:12 #26
Hov, ja, det fandt jeg ud af - og nu virker de to enheder fint - ingen udråbstegn eller noget. Men har selvfølgelig prøvet en genstart, og ACPI/HIDmanager-fejlen er der stadig!
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:17 #27
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 10:25 #28
Men de to enheder har jo så åbenbart ikke noget med den HID-fejl at gøre, i og med at de fungerer som de skal - med den driver, jeg installerede? Så er det vel tilknyttet noget anden hardware?

Det var jo tilsyneladende helt tilfældigt at der OVEN i denne fejl var to ukendte enheder. :)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:36 #29
hvad er det vi leder efter
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:42 #30
nu skal vi finde ud af hvad din pc hedder ellers kommer vi ikke videre

http://www.zepto.dkz.dk/Notebooks/Discontinued_Models/
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 10:42 #31
Det står i selve spørgsmålet - det gælder stadig 100% :)

De to ukendte enheder førte til en teori om, at de måske forårsagede den mystiske fejlmeddelelse, men de viste sig at være et separat problem, som nu er løst.

Men det oprindelige problem består, desværre...
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 10:46 #32
Som nævnt er det en M15b, som ikke figurerer på listen... :-\
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:50 #34
når et firma lukker der jo sådan set kun 1 vej at prøve sig frem - som du har set er mine forsøg slået fejl.

fordi de er skrevet til 15a kan de jo godt virke alligevel
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 10:52 #35
De er til A15 (fra Nexus-serien), og ikke M15a (som ganske rigtigt er den næsten identiske forgænger til M15b - men som desværre heller ikke figurerer på listen). Men ja, det er da et forsøg værd.

Tusind tak for al din hjælp!! :)
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 10:56 #36
Prøvede, men de matcher ikke. Installationsprogrammet brokker sig med det vuns.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 10:58 #37
deaktiver skidtet og lev med det.

læg selv et svar og accepter eller vent på der måske er en der bare ved den direkte vej.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
så ved du hvordan du gør

m.v.h
Avatar billede harryfink Praktikant
10. december 2009 - 11:07 #38
Ok. Beklager det ikke bar frugt. :(