Avatar billede mum Juniormester
24. november 2009 - 18:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløs forbindelse fryser.

Jeg har et stort problem med min trådløse forbindelse.
Den har i lang tid logget af med jævne mellemrum og logget på igen med det samme. Irriterende, men til at leve med. Men nu er den begyndt at fryse forbindelsen. Det lader til kun at ske når jeg prøver at downloade mange filer på en gang. Ikonet i hjørnet viser stadig forbindelse, men forbindelsen er væk. Jeg prøver så at logge af forbindelsen og logge på igen. Men så vil den ikke logge på igen. Jeg er nødt til at genstarte routeren før det virker.
Jeg har opdateret firmware og driver.
Jeg har prøvet at sætte routeren på forskellige kanaler.
Jeg har prøvet med router sikkerhed sat til og slået fra. Det har før givet problemer.
Jeg kører Vista på en bærbar med Intel WiFi link 5100 AGN. Routeren er en Zyxel p-2602hw-d1a.

Nogen forslag?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2009 - 12:54 #1
Er der en log på routeren, der måske kan fortælle mere om problemet?
Avatar billede johanh Nybegynder
10. december 2009 - 09:37 #2
Det kunne være DNS'en der giver dig problemer. Du kunne evt. prøve at indsætte din ISPs DNS oplysninger, da der nogen gange kan være udfordringer når det er routeren der skal tolke de data den modtager.

Det kompromitterer heller ikke din sikkerhed.